توقیف بیش از ۱۳ تُن فرآورده خام دامی از مراکز عرضه و تولید

۱۳ تُن و ۲۹۰ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی در طرح تشدید نظارت دامپزشکی خراسان جنوبی شناسایی و توقیف شد.

 رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان از پایان طرح پایان طرح تشدید نظارت در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: طرح تشدید نظارت از ۱۳ اسفند سال گذشته شروع و تا پایان پنجم اردیبهشت جاری به مدت ۵۳ روز اجرا شد.

مریم ملکی افزود: در طول مدت اجرای این طرح که بصورت شبانه روزی انجام شد ۱۳ هزار و ۲۹۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی توقیف و از این مقدار ۵ هزار ۷۴۸ کیلوگرم فراورده خام دامی از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

وی گفت: در این مدت تعداد ۷ هزار و ۸۴۹ مورد بازدید نظارتی از دو هزار و ۱۵۴ واحد تولید، توزیع و نگهداری فرآورده خام دامی در استان انجام شد.

به گفته وی ۳ واحد متخلف در مدت اجرای این طرح به مراجع قضایی معرفی شدند تا برخورد بازدارنده لازم برای این افراد انجام شود.

وی گفت: نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی محدود به بازه زمانی مشخص و محدودی نیست و در تمام طول سال به طور مستمر و شبانه روزی از تمامی واحد‌های زیرپوشش همچون کشتارگاه‌های دام و طیور، مراکز تولید، بسته بندی، عرضه و نگهداری فرآورده خام دامی بازدید می‌شود.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی استان گفت: همشهریان می‌توانند محصولاتی که از چرخه نظارتی دامپزشکی عرضه می‌شود را با اطمینان خاطر مصرف کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در حوزه دامپزشکی مراتب را از طریق تماس با شماره ۱۵۱۲ اطلاع دهند.

برچسب ها: توقیف ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.