یک قلاده زرده بر کمیاب توسط یکی از شهروندان دوستدار حیات وحش به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمه تحویل و در زیستگاه اصلی گرمه رها سازی شد.

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمه گفت: یک قلاده زرده بر کمیاب که توسط یکی از شهروندان دوستدار حیات وحش به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمه تحویل داده شده بود، پس از انجام معاینات پزشکی و اطمینان از سلامت جسمانی آن، در محل زیستگاه اصلی خود رهاسازی شد.

عبدالرحمن زحمتی گفت : زرده بر یا عروس موش از گونه‌های با اهمیت پستانداران کوچک است که در فهرست سرخ سازمان جهانی حفاظت از طبیعت و منابع طبیعی (IUCN) در طبقه آسیب پذیر ثبت شده است.

این گونه جانوری پستاندار گوشتخوار است و خاستگاه اصلی این حیوان از سیستان تا شمال خراسان، گلستان، سمنان، چهارمحال بختیاری، آذربایجان، کردستان و... است.

او گفت : کاهش تعداد این جانور که در کنترل جمعیت جوندگان نقش مهمی در چرخه زیست محیطی ایفا می‌کند، منجر به افزایش تعداد گونه‌های جوندگان مزاحم می‌شود.

زرده بر از گونه راسو‌ها است که به عناوینی نظیر پلنگ موش، عروس موش، موش هفت رنگ نیز نامیده می‌شود و از جوندگان، خرگوش، پرندگان و خزندگان تغذیه می‌کند.

برچسب ها: رها سازی ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.