مرتضی مقدمی مدیرعامل شرکت واگنسازی تهران با اشاره به مطلب فوق گفت: باتوجه به آنکه در یکی دو سال گذشته بخش تولید کارخانه واگنسازی فعالیت خاصی نداشته است، از ظرفیت سالنهای این قسمت برای کمک به ماموریت بازسازی و تعمیرات واگنهای نیازمند مرمت شبکه مترو تهران استفادهشده و به همین جهت در سال گذشته ۱۴۷ واگن (معادل۲۱ رام قطار) به چرخه سیر در خطوط مترو بازگشته است.
مدیرعامل شرکت واگنسازی با تاکید بر این نکته که متعاقب نهایی شدن تستهای فنی قطار ملی و قرارداد منعقده بین شرکت مترو تهران و شرکت واگنسازی که ناظر بر تولید انبوه ۱۱۳ دستگاه واگن از پروژه قطار ملی است، آماده سازی و تجهیز سالنهای تولید در دستور کار قرارگرفتهاست، افزود: به موازات تدارک تمهیدات لازم برای شروع ماموریت تولید واگنهای جدید، ظرفیتهای تعمیراتی شرکت نیز همچنان به قوت خود فعال بوده و پیشبینی میکنیم امسال با حمایتهای نهادهای مربوطه، حداقل ۲۰۰ دستگاه واگن در چرخه تعمیر و مرمت قرارگرفته و در خطوط مختلف شبکه مترو به کار گرفتهشوند.
مقدمی در پایان صحبتهای خود گفت: علیرغم تحریمهای شدید بینالمللی و مشکلات مربوط به تهیه قطعات یدکی از کشورهای خارجی، با همت و تلاش کارگران و مهندسان فعال در شرکت واگنسازی و نیز بهرهمندی از تخصص و نوآوری شرکتهای دانش بنیان و حمایت سایر نهادهای ذیربط داخلی، موفق شدهایم در زمینه تعمیر و تامین قطعات مورد نیاز واگنهای مترو گامهای رو به جلویی برداریم تا چرخه بازسازی واگنها دچار وقفه نشده و شبکه خطوط مترو تهران با حداکثر ناوگان ممکن به خدمترسانی خود ادامه دهد.