رییس اداره دامپزشکی دزفول گفت: هزار و ۷۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی با اجرای طرح "تشدید و نظارت بر فرآورده‌های خام دام" در این شهرستان معدوم شد.

محسن ورجاوند رییس اداره دامپزشکی دزفول  می‌گوید: طرح تشدید و نظارت بر فرآورده‌های خام دامی از ۱۳ اسفندماه پارسال تا اردیبهشت ماه ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در شهرستان دزفول اجرا شد.

او ادامه داد: طی ۵۳ روز، افزون بر یک هزار و ۵۰۰ بازدید بهداشتی توسط کارشناسان دامپزشکی از مراکز تولید، عمل آوری، نگهداری، عرضه و مصرف فرآورده‌های خام دامی شامل کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌های نگهداری فرآورده‌های خام دامی، آشپزخانه‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های عرضه در سطح شهرستان انجام شد.

رئیس اداره دامپزشکی دزفول افزود: طی این بازرسی‌های بهداشتی افزون بر هزار و ۷۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی شامل گوشت قرمز، مرغ، ماهی و میگو کشف و ضبط شد که به دلایلی از قبیل انقضای تاریخ مصرف، تغییرات ظاهری و نگهداری نامناسب معدوم شدند.

آقای ورجاوند گفت: در طرح تشدید نظارت بر فرآورده‌های خام دامی، برای ۶۳۹ مرکز عرضه، تذکر بهداشتی صادر شد و ۲ هزار و ۳۰۶ کیلوگرم فرآورده خام دامی مشکوک ضبط، نمونه برداری و برای انجام آزمایشات لازم به آزمایشگاه دامپزشکی استان ارسال شد.

او ادامه داد: نظارت‌های بهداشتی توسط کارشناسان اداره دامپزشکی در طول سال ادامه خواهد داشت تا علاوه بر تهیه محصول بهداشتی، واحد‌های تولیدی و عرضه بهینه سازی و از نظر فیزیکی نیز واجد شرایط بهداشتی و استاندارد شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.