مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: همه افراد جامعه در راستای فرهنگ‌سازی برای جوانی جمعیت مسئولیت دارند.

افسانه جهانی با تأکید بر مسئولیت همه افراد جامعه در راستای فرهنگ‌سازی برای جوانی جمعیت، گفت: با توجه به وضعیت نامطلوب جمعیت، لازم است با هوشیارسازی و فرهنگ‌سازی توسط افراد صاحب فکر و ایده، زوج‌ها به‌سمت فرزندآوری ترغیب شوند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل در کارگاه جوانی جمعیت که با حضور فعالان فرهنگی و مشاوران بانوان دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، گفت: همه افراد جامعه در راستای فرهنگ‌سازی برای جوانی جمعیت مسئولیت دارند و با توجه به وضعیت نامطلوب جمعیت، لازم است با هوشیارسازی و فرهنگ‌سازی توسط افراد صاحب فکر و ایده، زوج‌ها به‌سمت فرزندآوری ترغیب شوند.

جهانی ادامه داد: در حال حاضر میانگین فرزندآوری در استان اردبیل ۱/۶ است که برای ثابت ماندن جمعیت استان باید میزان فرزندآوری به ۲ تا ۳ فرزند برسد.

او اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های انجام‌گرفته، فاصله بین ازدواج تا تولد اولین فرزند ۳/۷ سال است که باید آگاه‌سازی‌های لازم برای کاهش این فاصله انجام شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل با تأکید بر ارائه برنامه از سوی دستگاه‌های مختلف اجرایی در خصوص جوانی جمعیت تا ۲۵ اردیبهشت افزود: دستگاه‌ها باید متناسب با نیازمندی‌ها و شرایط خود نسبت به تدوین برنامه اقدام و دوره‌های آموزشی برای کارکنان خود برگزار کنند.

جهانی با یادآوری رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت تصریح کرد: این رویداد در ۷ محور از جمله رسانه، موسسات مردم‌نهاد، موسسات خصوصی، ادارات، مدیران، نخبگان، خانواده برگزار و مهلت ارسال آثار تا ۲۵ اردیبهشت است که۳ نفر از بین شرکت‌کنندگان استانی انتخاب و همزمان با هفته جمعیت به مرحله کشوری راه می‌یابند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.