مدیر کل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: بسته خدمتی بیماران خاص و صعب العلاج در صندوق بیماران خاص شامل خدمات پزشکان، خدمات پاراکلینیک و توانبخشی، پرداخت هزینه ویزیت و دارو است.

 اربابی مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت : سوم آبان‌ماه ۱۴۰۱ صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج با پوشش ۲۶ بیماری خاص و صعب‌العلاج با تزریق بودجه پنج هزار میلیارد تومانی تشکیل شد.

او افزود: تاکنون حدود ۴۴۰ نفر در استان از طریق سامانه شهروندی بیمه سلامت در این صندوق ثبت نام کردند و در این مدت نزدیک به ۱۸ میلیارد ریال هزینه درمان این بیماران از سوی صندوق مورد نظر پرداخت.

اربابی با بیان اینکه حدود ۴  هزار و۶۰۰ نفر بیمار مشمول این صندوق نیز از خدمات آن استفاده کرده‌اند، تصریح کرد: این بیماران با بارگذاری مدارک و اسناد مورد نیاز در سامانه "شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران" و تایید بیماری و نوع خدمات درمانی که دریافت می‌کنند از خدمات این صندوق بهره‌مند شدند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی بیان کرد: بهره مندی از مزایای این صندوق منوط به ثبت نام بیماران خاص وصعب العلاج در سامانه بیمه سلامت کشور بوده و روزانه تعدادی از بیماران استان با ورود به این سامانه عملیات ثبت نام خود را انجام می‌دهند و به نوعی نشان دار می‌شوند.

او اظهار کرد: اکنون ۷۶۴ بیمار خاص و ۸ هزار و ۵۹۴ بیمار صعب العلاج تحت پوشش بیمه سلامت استان هستند که از این تعداد ۷۶۴ نفر جزو بیماران خاص تالاسمی، هموفیلی، ام اس، کلیوی و پیوند اعضا هستند.

اربابی تصریح کرد: حدود هزار بیمار مبتلا به سرطان در استان وجود دارد که براساس قواعد صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج می‌توانند در این صندوق عضو و از خدمات آن بهره‌مند شوند.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان جنوبی بیان کرد: تمام این بیماران باید در صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج عضو شوند تا ۱۰۰ درصد هزینه‌های بسته خدمتی این بیماران در بخش‌های دولتی و ۸۰ درصد هزینه‌ها در بخش خصوصی پرداخت شود.

او ادامه داد: بسته خدمتی بیماران خاص و صعب العلاج در صندوق بیماران خاص شامل خدمات پزشکان، خدمات پاراکلینیک و توانبخشی، پرداخت هزینه ویزیت، دارو است.

اربابی یادآور شد: بیماران خاص و صعب العلاج برای بهره مندی از مزایا و خدمات این صندوق می‌توانند در سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران ثبت نام و یا به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.