سند محتوایی بزرگداشت ایام مبارک دهه کرامت تدوین شد.

رئيس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی نشست هماهنگی و هم‌افزایی برگزاری برنامه‌های دهه کرامت گفت: دهه کرامت دهه فجر آستان قدس رضوی و دهه فجر شهر مشهد است و اهمیت بسزایی دارد از همین رو ما وظیفه داریم به بهترین وجه این آئین با عظمت را در شهر امام رضا(ع) برگزار کنیم.

دکتر طالبی افزود: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در سخنان نوروزی ۱۴۰۲ در حرم مطهر رضوی ضرورت تحول‌آفرینی در مسیر پیشرفت جامعه اسلامی که مقدمه آن داشتن اعتماد به نفس ملی و هوشیاری است و همچنین گسترش اخلاق جامعه و سبک زندگی ایرانی، اسلامی باید در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت امسال به آن توجه داشت.

وی توجه به شعار سال به عنوان مهار تورم و رشد تولید، سبک زندگی و اخلاق اجتماعی، نیاز جامعه به نشاط، همدلی و اتحاد عمومی برای پشت سر گذاشتن مسائل جاری کشور، ضرورت امید آفرینی با توجه دادن به نقاط قوت و تلاش در برطرف کردن نقاط ضعف جامعه و ضرورت توجه ویژه به دختران و بانوان در فضای جامعه را از دیگر نکات مهم در برگزاری برنامه های دهه کرامت برشمرد.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: ارادت ورزی ویژه مردم به حضرت رضا(ع) در این ایام، توجه عمومی به موضوع زیارت، گسترش خدمت کریمانه و شادی و نشاط مذهبی نیز ازبرخی از فرصت‌های خاص دهه کرامت است.

توجه به احیای ظرفیت سرمایه اجتماعی در اجرای برنامه‌های دهه کرامت
معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی، نیز در این نشست مهمترین مسئله در برگزاری برنامه های ایام دهه کرامت را احیای ظرفیت سرمایه اجتماعی عنوان کرد و گفت: در کشور هیچ سرمایه‌ای موثرتر از نام و جایگاه حضرت رضا(ع) وجود ندارد که اگر به دنبال احیا و ترمیم سرمایه اجتماعی هستیم باید به این مهم در اجرای برنامه‌های دهه کرامت امسال توجه کنیم و استان و شهر مشهد باید نماد و قله احیای این سرمایه عظیم باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حجت گنابادی‌نژاد، افزود: فراگیری جشن‌های دهه کرامت در محلات، روستاها، شهرهای مختلف و پای کار آمدن پیشران‌های مردمی اعم از تشکل ها، بسیج، توجه به خدمات و فعالیت‌های اجتماعی شامل کاهش طلاق، اهدای بسته‌های معیشتی و کمک به محرومان از موضوعات قابل توجه در برگزاری این برنامه‌ها است و ما باید با برگزاری جشن‌های دهه کرامت عطر و بوی امام رضایی(ع) را به صورت گسترده به همه نقاط کشور منتقل کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین فقیه اسفندیاری، معاون امور بین الملل آستان قدس رضوی، حسین باغ گلی معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از دیگر مهمانان این نشست بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.