رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از تحقق ۹۵ درصدی برنامه طرح جهش تولید در دیمزار‌های استان برای سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ خبر داد.

محمدحسین عطایی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست وبینار طرح جهش تولید در دیمزار‌ها گفت: سطح برنامه کشت طرح جهش تولید در دیمزار‌های استان قزوین ۷۲ هزار هکتار بوده که اکنون با کشت ۶۸ هزار و ۸۶۰ هکتار معادل ۹۵ درصد برنامه محقق شده است.

وی اضافه کرد: کشت‌های صورت گرفته در برنامه طرح جهش تولید شامل گندم، جو، نخود، عدس، علوفه، گلرنگ، کلزا، کاملینا و گیاهان دارویی است که در دیمزار‌های استان قزوین کشت شده است.

عطایی با بیان اینکه یک هزار و ۴۹۷ بهره بردار در این برنامه مشارکت دارند، گفت: برنامه طرح جهش تولید در چهار شهرستان، ۱۶ دهستان و ۱۸۲ روستا اجرایی شده است.

این مسئول با بیان اینکه روند برنامه جهش تولید در دیمزار‌ها همچنان ادامه دارد، گفت: ۶۰ دستگاه ماشین آلات شامل کارنده کشت مستقیم نیز در این برنامه با تسهیلاتی معادل هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از سوی بانک و با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای کشاورزان تخصیص داده شده است.

عطایی بیمه محصولات کشاورزی را یکی دیگر از ویژگی‌های طرح جهش تولید در دیمزار‌های استان قزوین برشمرد و گفت: ۳۹ هزار و ۵۹۶ هکتار از برنامه کشت جهش تولید تحت پوشش بیمه قرار دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: از ابتدای فصل کشت تاکنون ۱۴۷ مورد کارگاه آموزشی، روز مزرعه و گردهمایی در مجموع به تعداد سه هزار و ۳۸۹ نفر روز برای کشاورزان و کارشناسان برگزار شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار