معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری و رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: پارسال یک میلیون و ۳۹۴هزار و ۷۹۴ ویزیت و مراقبت توسط پزشکان عمومی در سطح یک حوزه بهداشت استان انجام شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری و رییس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری در همایش تجلیل از فعالان، مروجین و حامیان سلامت استان، با اشاره به خدمات ارائه شده در طول سال گذشته از سوی فعالان حوزه سلامت برای تامین، حفظ و ارتقای سلامتی گفت: پارسال یک میلیون و ۳۹۴هزار و ۷۹۴ ویزیت و مراقبت توسط پزشکان عمومی در سطح یک حوزه بهداشت استان انجام شد که این امر با توجه به کمبود پزشک؛ کم نظیر و محقق شده است.

دکتر علی احمدی افزود: پارسال ارائه خدمات دندان پزشکی در استان ۲۹ درصد افزایش داشته است.

وی به افزایش ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و همچنین خدمات پیشگیری از بیماری‌ها به عنوان مهم‌ترین برنامه حوزه سلامت استان اشاره کرد و گفت: با حفظ سلامتی می‌توان سلامت نیروی فعال و نیروی کار را افزایش داد که افزایش سلامت نیروی کار منجر به افزایش بهره وری و افزایش تولید خواهد شد.


بیشتر بخوانید


احمدی به افزایش سطح سلامت، سطح سواد سلامت و بهبود تغذیه و طرح جوانی جمعیت به عنوان مهم‌ترین برنامه‌های حوزه سلامت استان اشاره کرد و گفت: استفاده از تمام ظرفیت‌ها به خصوص اموزش زنان خانه دار و استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و جماعت، دانش اموزان و دانشجویان برای ارتقا سلامت ضروری است.

به گفته وی، در راستای تامین سلامت جامعه در بسیج خدمات نوروزی سال گذشته بیش از ۱۸ تن مواد غذایی غیربهداشتی و تاریخ گذشته در استان جمع آوری شده است.

احمدی به اجرایی شدن طرح پزشک خانواده در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر استان همزمان با سراسر کشور اشاره کرد و گفت: این طرح در شهر فارسان آغاز شده و با تامین زیرساخت‌ها در ماه‌های اینده درشهر‌های لردگان، فرخشهر، هفشجان، شهرکرد و بروجن آغاز خواهد شد.

به گفته وی، در طرح پزشک خانواده در مناطق روستایی و شهر‌های زیر بیست هزار نفر بیش از۶۵۰ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش قرارگرفتند و بیش از ۴۵۰ هزار نفر جمعیت در شهر‌های بالای بیست هزار نفر در امسال تحت پوشش پزشکی خانواده قرار می‌گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار