فرماندار رفسنجان با اشاره به سیل اخیر در منطقه نوق گفت: باید طرح آبخیزداری در بالادست روستای حسین آباد اجرا شود تا از بروز سیل‌های احتمالی جلوگیری شود.

حسین رضایی در بازدیدی که از منطقه سیل زده حسین آباد نوق رفسنجان داشت، با اشاره به سیل اخیر که شامگاه ۹ اردیبهشت در منطقه نوق رخ داد و موجب بروز خساراتی به روستای حسین آباد شد، گفت: نیاز است طرح آبخیزداری در بالادست این روستا اجرا شود تا بتواند در سیل‌های احتمالی آینده مهار و کنترل را در بر داشته باشد و از خسارت‌های زیاد به این روستا جلوگیری کند.

او در تشریح این خبر افزود: سیل اخیر در شامگاه ۹ اردیبهشت امسال بر اثر شدت بارندگی‌ها و طغیان رودخانه موجب بروز خسارت به زیرساخت‌ها و تعدادی منازل روستایی در حسین آباد از توابع نوق شهرستان رفسنجان شد.

 فرماندار رفسنجان افزود: در این روستا با تخریب بندخاکی، سیلاب به ۵ خانه ورود کرد و آبگرفتگی در این خانه‌ها موجب تخلیه این منازل شد.

او بیان داشت: با حضور تیم کارشناسی از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، قرار بر این شد تا با تسهیلات این نهاد و کمک بلاعوض خانه‌های جدید مقاوم سازی شوند.

رضایی تصریح کرد: در این سیل متاسفانه سیلاب به ۱۵۰ هکتار از اراضی پسته این منطقه هم خسارت وارد کرد و گل و لای ورودی به این باغات نفس درختان را گرفته که باید کشاورزان هر چه سریع‌تر این گل و لای‌ها را از باغ‌ها بیرون ببرند تا درختان خشکیده نشوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار