مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: مرحله دوم آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای جذب دبیر برگزار خواهد شد.

سیاهکالی مرادی مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین در ویژه برنامه گفت و گوی خبری شبکه قزوین گفت: مرحله اول آزمون استخدامی هشتم اردیبهشت ماه برای جذب معلم ابتدایی و استثنایی برگزار شد.

وی، سهمیه استان در این زمینه را ۳۲۴ نفر اعلام کرد و گفت: امسال ۴۰ درصد از جذب معلمان بر اساس نمره آزمون و ۶۰ درصد مصاحبه است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: مرحله دوم هم برای جذب دبیری دوره متوسطه اول و دوم برگزار می‌شود که زمان آن اعلام خواهد شد.

سیاهکالی مرادی افزود: سهمیه استان در این زمینه هم ۴۴۵ نفر است.

وی درباه مربیان یپش دبستانی هم گفت: این مربیان تحت پوشش موسساتی هستند که هر سال در یک مناقصه‌ای شرکت می‌کنند و صاحب امتیاز می‌شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: این موسسات حقوق و مزایای مربیان را پرداخت می‌کنند.

سیاهکالی مرادی افزود: هم اکنون سازمان ملی تعلیم و تربیت در کشور شکل گرفته است که باید همه این پیش دبستانی‌ها تحت این سازمان قرار بگیرند.

وی اضافه کرد: تا این لحظه در استان حوزه آموزش ابتدایی آن‌ها را مدیریت می‌کند و باید پستی در این زمینه تعریف شود که اگر این موضوع انجام شود اتفاقات خوبی در آینده اتفاق خواهد افتاد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: پارسال استان البرز سهمیه‌ای داشت و این امکان را به استان قزوین داد و هم اکنون بین ۶۰ تا ۷۰ معلم توانستند طبق نیروی قرداد معین در این استان فعالیت کنند.

سیاهکالی مرادی درباره تجهیزات مدارس هم گفت: برای تجهیز هنرستان‌ها در دو مرحله ۱۴ میلیارد تومان جذب و هزینه شد.

وی گفت: یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش هم جذب ۴۰ درصد از دانش آموزان به سمت رشته‌های مهارتی است.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان قزوین و اختصاص اعتبارات به آموزش و پرورش گفت: در این سفر ۱۷۶ میلیارد تومان برای ۱۳ طرح نیمه تمام اختصاص یافت.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: برای تکمیل اردوگاه یانس آیاد ۲۰ میلیارد تومان اختصاص یافت که ۱۰ میلیارد تومان جذب شده است.

سیاهکالی مرادی افزود: ۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل چند استخر و ۱۶ میلیارد تومان برای راه اندازی دو کارگاه فنی و حرفه‌ای در نظر گرفته شد.

وی در ادامه از سنجش علمی معلمان هر ۴ سال یکبار خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح را بروزرسانی علم معلمان است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: پارسال رقم خوبی به حقوق معلمان طبق نظام رتبه بندی اضافه شد که شاید مکفی نباشد، اما خوب بوده است.

به گفته سیاهکالی مرادی، با اجرای نظام رتبه بندی از یک میلیون و ۶۰۰ تا ۵ میلیون تومان به حقوق معلمان اضافه شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در هفته گرامیداشت روز معلم دهه برنامه مختلف برگزار می‌شود که برگزاری همایش روز معلم مهمترین آن است.

سیاهکالی مرادی مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین در ویژه برنامه گفت و گوی خبری گفت: همایش روز معلم در شهرستان‌های مختلف استان برگزار می‌شود که مراسم نمادین آن هجدهم اردیبهشت در سالن کوثر قزوین برگزار می‌شود.

وی افزود: بیش از هزار معلم در زمینه انتخاب نمونه شرکت کردند که ۴۷ نفر از آن‌ها در استان انتخاب شدند و ۴ نفر هم به مرحله کشوری راه یافت و یک نفر هم برگزیده کشوری انتخاب شد.

سیاهکالی مرادی گفت: غبار روبی مزار شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی و دیدار با معلمانی که دچار بیماری صعب العلاج هستند از دیگر برنامه‌های هفته معلم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار