رییس دادگستری شهرستان راور نسبت پرونده‌های مصالحه شده به پرونده‌های قابل صلح شورا‌های حل اختلاف در راور را ۴۰ درصد اعلام کرد.

مسلم کاربخش در دیدار با اعضا و دبیران شورا‌های حل اختلاف راور که با حضور دادستان شهرستان برگزار شد، ضمن تشکر از فعالان این عرصه، کار شورا‌های حل اختلاف را عام المنفعه توصیف کرد و گفت: ایجاد صلح و سازش در بین مردم، کار پر خیر و برکتی است که موجبات رضایت خدای متعال را در پی دارد.

او با بیان اینکه امروز شورای حل اختلاف به عنوان یک نهاد جاودانه و مردمی، اثرگذار در حل و فصل دعاوی شناخته شده است، افزود: شورا‌های حل اختلاف، همواره کمک شایانی به کاهش ورودی پرونده‌ها به دادسرا‌ها و دادگاه‌ها می‌کنند و همچنین در ایجاد آرامش و امنیت پایدار، نقش آفرینی مطلوبی داشته اند.

رییس حوزه قضایی شهرستان راور بیان کرد: اعضای شورای حل اختلاف به‌رغم مشکلات موجود، خدمات بسیار ارزشمندی برای سوق دادن پرونده‌ها به صلح و سازش داشته‌اند و باید بیشتر مورد حمایت معنوی و مادی قرار بگیرند که این امر با هم افزایی و تعامل محقق خواهد شد.

او با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱، ۳  هزار ۷۱۰ فقره پرونده در شعب شورا‌های حل اختلاف این شهرستان رسیدگی شده است، بیان کرد: از این تعداد، ۲ هزار و ۱۵ فقره پرونده با صدور حکم مختومه شده است.  

کاربخش با ابراز خرسندی از آمار پرونده‌های مصالحه شده به همت شورا‌های حل اختلاف این شهرستان در یک سال اخیر، گفت: از یک هزار و ۶۵۹ پرونده که برای صلح و سازش به شورا‌های حل اختلاف ارجاع شده، با تلاش و همت اعضای شورای حل اختلاف راور، ۸۰۶ فقره پرونده با صلح و سازش مختومه شده است.

 این مقام قضایی همچنین نسبت پرونده‌های مصالحه شده به پرونده‌های قابل صلح شورا‌های حل اختلاف در شهرستان راور را ۴۰ درصد اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار