رئیس پلیس فتا گلستان از سوء استفاده کلاهبرداران از عناوین برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی خبرداد.

سرهنگ سعید تجری گفت: مجرمان سایبری با عناوینی مانند اینکه شما برنده قرعه‌کشی بانک‌ها و مؤسسات مالی، مسابقات رادیویی و تلویزیونی، سفر به زیارت اماکن مقدس شده‌اید، اقدام به فریب شهروندان کرده و حساب شهروندان را خالی می‌کنند.

این مقام انتظامی گفت: مجرمان سایبری پس از جلب اعتماد شهروندان از طریق مهندسی اجتماعی کد ارسالی به شماره تماس آن‌ها را دریافت کرده و پس از فعال کردن اپلیکیشن‌های بانکی به‌حساب آن‌ها دسترسی پیداکرده و اقدام به انتقال غیرمجاز وجوه به‌صورت اینترنتی می‌کنند.

او به شهروندان هشدار داد: با توجه به افزایش کلاهبرداری‌های اینترنتی، شهروندان باید توجه داشته باشند که برای دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابر بانک و یا فعال‌سازی برنامه‌های بانکی و ارسال اطلاعات محرمانه کارت‌بانکی و کد‌های دریافتی از طریق پیامک نیست و این‌گونه تماس‌ها قطعاً کلاه‌برداری است.

سرهنگ تجری گفت: کاربران جهت جلوگیری از هرگونه کلاهبرداری باید از ارائه اطلاعات مالی و بانکی خود از قبیل شماره‌حساب، شماره کارت و اعلام رمز آن‌ها به افراد غیر خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان یادآور شد: سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری راه ارتباطی شهروندان با کارشناسان پلیس فتا برای پاسخگویی به سؤالات و دریافت گزارش است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.