اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با انتشار فراخوان دومین جشنواره ملی حیدربابای شهریار اعلام کرد: طبق زمان بندی، ارسال آثار تا ۱۵ خردادماه ۱۴۰۲ ادامه دارد.

موضوعات جشنواره در بخش فرهنگ و ادب شامل دوران زندگی استاد شهریار، اندیشه‌های اسلامی و مذهبی، وصف توانایی، ذوق ادبی، مکتب و اندیشه‌های اجتماعی استاد و در بخش هنر‌های تجسمی شامل اشعار شهریار، دوران زندگی، تمثال، روستا و خانه پدری این شاعر نامی است.

شرکت در جشنواره برای همه اهالی فرهنگ و هنر و علاقه‌مندان آزاد است و ثبت نام، تقاضای شرکت و ارسال تصویر آثار، فقط از طریق پست الکترونیکی مخصوص هر رشته از جشنواره امکان پذیر است.

هر شرکت کننده می‌تواند فقط در یک رشته و حداکثر با سه اثر در جشنواره ثبت نام کند و حجم هر فایل ارسالی در تمامی رشته ها، حداکثر ۶ مگابایت و در قالب jpg برای بخش تجسمی و در قالب docx برای بخش فرهنگ و ادب است.

در بخش فرهنگ و ادب و در رشته شعر آثار باید به ۲ زبان فارسی و ترکی بوده و نباید در جشنواره‌های دیگر قبلا حائز رتبه شده باشند. اشعار می‌تواند در قالب سنتی، نیمایی و سپید باشد.

علاقه مندان می‌توانند در رشته شعر آثار خود را به آدرس پست الکترونیکی جشنواره «Shahriar.poerty ۱۴۰۲@gmail.com» و شماره پیام رسان ایتا ۰۹۱۴۴۳۲۱۶۷۸ ارسال کنند.

در بخش هنر‌های تجسمی و در رشته نقاشی و خوشنویسی (نستعلیق) پذیرش و انتخاب آثار در ۲ مرحله انجام می‌شود. در مرحله اول، فایل آثار ارسال شده به جشنواره بررسی می‌شود و در مرحله دوم، اصل آثار منتخب به دبیرخانه جشنواره ارسال و برای حضور در نمایشگاه انتخاب نهایی می‌شود.

آدرس پست الکترونیکی جشنواره و شماره پیام رسان ایتا در رشته نقاشی جهت دریافت آثار ا Shahriar.paint ۱۴۰۲@gmail.com ۰۹۳۹۰۲۴۳۹۰۷ است.

آدرس پست الکترونیکی جشنواره و شماره موبایل پیام رسان ایتا در رشته خوشنویسی جهت دریافت آثار نیز Shahriar.calligraphy ۱۴۰۲@gmail.com ۰۹۱۴۴۳۱۱۶۴۴ است.

روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اعلام کرد: پذیرش و انتخاب آثار این رشته، از فایل‌های ارسال شده به جشنواره انجام می‌شود و نیازی به ارسال اصل آثار نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار