مزار استاد شهریار، ملک سخن ایران زمین، با حضور جمعی از مسئولان، هنرمندان و هنردوستان گلباران شد.

مزار استاد شهریار گلباران شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سینا علی‌محمدی رئیس انجمن ادبی تبریز،در این مراسم، اظهار کرد: نامگذاری ۲۷ شهریور روز ملی شعر و ادب در درجه اول اهمیت شعر و ادب را در سراسر کشور نشان می دهد؛ نامگذاری این روز به عنوان روز شعر و ادب فارسی در حقیقت اهمیت دادن به عنصر شعر و ادب است.

وی با بیان اینکه شاعران مصداق‌های نامگذاری روز شعر و ادب فارسی هستند، بیان کرد: استاد شهریار یکی از پرچم‌داران توانای شعر و ادبیات معاصر، به‌ویژه شعر و ادبیات بعد از دوران مشروط است.

وی اضافه کرد: تقارن سالروز گرامیداشت مقام استاد شهریار با روز ملی شعر و ادب فارسی بهترین اتفاق بوده و ما بعد از مشروطیت هیچ شاعری جز شهریار نداریم که شعرهایش چه در غزل‌ها، چه شعرهای آیینی و محرمی و چه در وصف انقلاب اسلامی زبانزد مردم باشد.

رئیس انجمن ادبی تبریز ادامه داد: بهترین و عالیترین فردی که می‌توانست سمبل روز ملی شعر و ادب فارسی باشد، استاد شهریار است؛ دو زبانه بودن و صاحب مکتب بودن استاد شهریار، این شاعر نامی را از دیگر شاعران متمایز می‌کند.

وی با تاکید بر ویژگی‌های خاص شعری استاد شهریار و با اشاره به اینکه استاد شهریار در شعر صاحب مکتب است، خاطرنشان کرد: استاد شهریار در شعر ترکی صاحب مکتب بوده و شهریار شاعری است که در شعر فارسی و ترکی پیرو دارد.

شایان ذکر است، در این مراسم از تابلو فرش استاد شهریار که توسط آقای وهابی‌نژاد بافته و اهدا شده است، رونمایی شد و همچنین امیرحسین دوست‌زاده نوجوان شاعر و نقاش نیز تابلو نقاشی از چهره‌ی استاد شهریار اهدا کرد.

گفتنی است، مراسم گلباران و عصر شعر به همراه کارگاه کتابت اشعار استاد شهریار، همزمان با 27 شهریورماه «سالروز بزرگداشت مقام استاد و همچنین روز شعر و ادب فارسی» با حضور مسئولان، هنرمندان و هنردوستان در مقبره‌الشعرای تبریز برگزار شد.

انتهای پیام/خ

استاد شهریار در شعر ترکی صاحب مکتب بوده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.