فرمانده سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی گفت: با توجه به ظرفیت‌های سپاه امام رضا (ع)، این نهاد یاریگر حوزه حفاظت محیط زیست در استان است.

سردار سرتیپ پاسدار سید هاشم غیایی در دیدار با مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت: برای نگهداری محیط زیست نیز همگان تکلیف دارند و ما نیز بر نواحی و فرماندهان سپاه شهرستان‌های استان تکلیف می‌کنیم تا با استفاده از تمام ظرفیت‌ها به کمک محیط زیست بیایند.

مهدی اله‌پور مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت محیط زیست استان گفت: حوزه محیط زیست فرا دستگاهی است، همانطور که طبق اصل ۵۰ قانون اساسی کشور، حفاظت محیط زیست که نسل امروز و نسل‌های بعد باید در آن حیات اجتماعی رو به رشدی داشته باشند، وظیفه عمومی تلقی می‌گردد، از این رو فعالیت‌های اقتصادی و ... که با آلودگی محیط زیست یا تخریب غیر قابل جبران آن ملازمه پیدا کند، ممنوع است.

وی افزود: قانون در خصوص حفاظت از محیط زیست برای نسل امروز و نسل‌های آینده رسالت سنگین و خطیری را بر عهده ما گذاشته است.

اله پور بیان کرد: حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با ۴۲ منطقه تحت مدیریت، دارای بیشترین تعداد مناطق حفاظت شده در کل کشور است و همچنین دارای یک پارک ملی تندوره که در کل کشور از نظر تنوع زیستی و همچنین حیات وحش شاخص و دارای ارزش اکولوژیک بالایی نیز می‌باشد.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست خراسان رضوی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در مناطق چهارگانه و تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان با توجه به تعداد و وسعت مناطق و همچنین وجود مناطق و حیات وحش و تنوع زیستی شاخص خواستار حمایت همه جانبه از سوی این نهاد مردمی و مقدس شد.

وی تصریح کرد: مشهد مقدس به تنهایی حدود ۲ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی دارد و طبق قانون وظیفه پایش و پاسخگویی به استعلامات و همچنین جلوگیری از هرگونه آلودگی بر عهده حفاظت محیط زیست است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.