وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی می‌گوید آمریکا با صد‌ها هزار نفر از مردم که علیه کابینه نتانیاهو دست به اعتراض زده‌اند، همکاری و کمک می‌کند.

در پی تنش‌ها در روابط آمریکا و رژیم اشغالگر، یاریو لوین، وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی می‌گوید دولت آمریکا به معترضان صهیونیست کمک می‌کند.

به گزارش جروزالم پست، در ویدئویی که در رسانه عبری «واللا نیوز» منتشر شده تصویر لوین دیده می‌شود که می‌گوید: «واشنگتن در حال همکاری با آن‌ها در این زمینه است. همانطور که می‌توانید از اظهارات افراد در دولت آمریکا این موضوع را مشاهده کنید».

وی در ادامه گفت: «شکی نیست که ما در پیشبرد طرح اصلاحات قضایی ضعف داریم. آن‌ها کنترل دادگاه‌ها، سران اقتصادی، دولت آمریکا روزنامه‌نگاران، وبسایت‌های یدیعوت آحارونوت، واللا و اسرائیل هیوم را نیز در اختیار دارند».

بنی گانتس، وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی می‌گوید اظهارات لوین «خطرناک» است و «اسرائیل تنها آمریکا را دارد» و بدون این اتحاد زنده نخواهد ماند.

گفتنی است، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، بار‌ها در پاسخ به سوالی درباره طرح اصلاحات قضایی کابینه نتانیاهو ابراز نگرانی کرده است. وی همچنین گفته بود که فعلاً تصمیمی برای دعوت از نتانیاهو برای سفر به واشنگتن ندارد.

سرزمین‌های اشغالی ماه‌هاست شاهد اعترضات گسترده علیه کابینه نتانیاهو است. طبق این طرح، وی برای اعضای کابینه از جمله خود مصونیت قضایی در نظر می‌گیرد. ارائه چنین طرحی در حالی که نخست وزیر خود درگیر پرونده‌های فساد در دستگاه قضایی است در ماه‌های اخیر بسیار مناقشه برانگیز شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
تازه اینو فهمیدید شما همتون از هم دیگه پدر سوخته و بی بته تر هستید
آخرین اخبار