نخستین نشست از سلسله نشست‌های راه روشن مدیران با موضوع شرح و تفسیر نهج البلاغه، به همت دفتر بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت در رصدخانه این وزارتخانه برگزار شد.

 سلیمان حیدری، رئیس بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت در نخستین نشست راه روشن مدیران با موضوع شرح و تفسیر نهج البلاغه، ضمن تاکید بر استمرار برگزاری اینگونه جلسات، بیان کرد: برگزاری جلسات شرح و تفسیر نهج البلاغه در خلال کار‌ها و دلمشغولی‌های روزمره، موجب نزدیک شدن به آموزه‌ها و مفاهیم ارزشمند و آموزنده آن می‌شود.

وی افزود: نهج البلاغه دریایی از اندیشه ها، مفاهیم و ارزش‌های والای دینی، معنوی و معرفتی است که یادگیری و مرور آن‌ها برای رشد شخصیت انسان ضروری است.

حیدری بر لزوم آموزش مفاهیم و آموزه‌های نهج البلاغه در دوران مدرسه و دانشگاه به منظور نهادینه شدن در اعمال و کردار انسان و به کارگیری آن‌ها در دوران زندگی و کاری، تاکید و عنوان کرد: نهج البلاغه دومین کتاب گران سنگ بشر است و پیروی از این کتاب نورانی و رهایی بخش بسیار سفارش شده است.

رئیس بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت در ادامه گفت: برگزاری این نشست‌ها برای مدیران می‌تواند فرصتی مغتنم باشد، چراکه مفاهیم و موضوع‌های حکومتی، اقتصادی، تربیتی، اعتقادی، اخلاقی، اجتماعی و حتی نظم و انضباط نیز در نهج البلاغه دارای جایگاه ویژه‌ای است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار