سرپرست مرکز بهداشت بوکان گفت: در راستای ارتقای سلامت جسمانی دانش آموزان، ۲۱ اتاق بهداشت در مدارس این شهرستان راه‌اندازی شده است.

سوران ایوبی سرپرست مرکز بهداشت بوکان با اشاره به ضرورت تعریف محیط و مکان فیزیکی اجرای برنامه‌های حوزه سلامت در مدارس گفت: ایجاد این اتاق‌ها در مدارس ابتدایی، حاشیه شهر، شبانه روزی و مدارس با نیاز‌های ویژه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در نخستین روز هفته سلامت امسال در ۲ مدرسه از مدارس سطح شهر بوکان اتاق بهداشت راه اندازی شد و امید می‌رود این اتاق‌ها در آینده نزدیک افزایش پیدا کند.

ایوبی بر اهمیت سواد سلامت افراد جامعه تاکید کرد و ادامه داد: آموزش و پرورش به عنوان متولی تربیت نسل آینده، برنامه‌های ویژه‌ای برای تأمین سلامت دانش‌آموزان و نهادینه سازی اصول و مفاهیم پایه بهداشت و سلامتی طراحی کرده است.

وی اضافه کرد: با راه‌اندازی اتاق بهداشت در مدارس، فعالیت‌ها و برنامه‌های این بخش از انسجام و سازماندهی مناسب‌تری برخوردار شده و مراقبین سلامت بهتر می‌توانند خدمات بهداشتی و آموزشی خود را به دانش آموزان ارائه دهند.

به گفته وی، اتاق بهداشت مدارس به امکانات و تجهیزاتی از جمله تخت معاینه، قدسنج، ترازو، میزپانسمان و جعبه کمک‌های اولیه مجهز بوده و اقداماتی از جمله معاینات غربالگری دانش‌آموزان، قد و وزن، ارائه خدمات بهداشتی و کمک‌های اولیه در آن انجام می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد سایربخش‌ها و دستگاه‌های مرتبط با موضوع برای افزایش تعداد اتاق‌های بهداشت در سطح مدارس، آموزش و پرورش را یاری کنند.

در حال حاضر بیش از ۴۳ هزار دانش آموز در مدارس و مقاطع مختلف تحصیلی در شهرستان بوکان مشغول به تحصیل هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.