ماسک هفته گذشته امکان درآمدزایی با فروش سرویسهای اشتراکی را در دسترس کاربران خود قرار داد و پس از آن توضیحاتی درمورد اینکه چرا قابلیت مذکور در آیفون دیرتر دردسترس قرار میگیرد ارائه داد.
او گفت: «توجه داشته باشید راهاندازی اشتراکها روی آیفون چند روز بیشتر طول میکشد زیرا درحالحاضر اپل باید همهی اشتراکها را تأیید کند.»
ماسک به دستورالعملهای اپاستور درباره اشتراکهای درونبرنامهای برای ارائه محتوای دیجیتال اشاره دارد و توئیتر به ناچار باید از آنها پیروی کند.
دنیل اک، با نقلقول پست توئیتری ایلان ماسک بار دیگر از قوانین اپاستور انتقاد کرد. مدیرعامل اسپاتیفای گفت: «قوانین اپاستور، پوچ هستند.»
اسپاتیفای در گذشته نیز ازجمله مخالفان سرسخت دستورالعملهای اپاستور بوده است. این شرکت حتی شکایتهایی را از طریق سازمانهای ضدرقابتی اروپایی علیه غول فناوری اهل کوپرتینو مطرح کرده است و استدلال میکند اپل سرویس اشتراک موزیک خود را بدون هیچ هزینهای بهصورت درونبرنامهای ارائه میدهد، درحالیکه اسپاتیفای باید ۳۰ درصد از درآمد فروش اشتراک ازطریق روش درونبرنامهای را به سازندهی آيفون پرداخت کند.
ماسک قبلاً گفته بود کارمزدهای اپاستور اپل اساساً مثل مالیات ۳۰ درصدی برای استفاده از اینترنت است.
منبع: 9to5Mac