مدیر حوزه ادبیات و پژوهش اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان از انتشار کتاب «مهمانی آقا معلم» زندگی‌نامه معلم شهید «تقی بهمنی» خبر داد.

محمد برخوردار گفت: کتاب «مهمانی آقا معلم» در وصف زندگی‌نامه معلم شهید «تقی بهمنی» به مناسبت سالگرد شهادتش و در آستانه روز معلم از طریق انتشارات «حماسه ماندگار» اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان منتشر شد.

او افزود: کتاب «مهمانی آقا معلم» در وصف زندگی‌نامه معلم شهید «تقی بهمنی» به قلم «لیلا گودرزیان‌فرد» و تصویرگری «فائزه دولت‌آبادی» به مناسبت سالگرد شهادتش و در آستانه روز معلم از طریق انتشارات «حماسه ماندگار» اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان منتشر شد.

مدیر حوزه ادبیات و پژوهش اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان تأکید کرد: این کتاب خاطره‌ای از روز‌های معلم بودن یک فرمانده است، فرمانده‌ای که به قول همرزمانش فرمانده فرماندهان بود، معلمی که ردپایی از فداکاری‌ها و ایثارگری‌هایش نه تنها در میدان رزم، بلکه در روستایی دور افتاده هم پس از گذشت چندین سال هنوز هم ماندگار است.

برخوردار تصریح کرد: شهید «تقی بهمنی» معلمی است که کودکان امروز باید شرح فداکاری‌هایش را بخوانند و قهرمان‌های واقعی سرزمینشان را بشناسند.

او افزود: این کتاب داستانی واقعی از روز‌های خوب معلمی با شاگردانش است که مفهوم واقعی انسان دوستی و ایثارگری را ورای درس و مدرسه بااخلاقی نیکو، عملی دلسوزانه و مهربانانه برای شاگردانش مشق کرد و آموخت.

شهید «تقی بهمنی» در ۱۲ تیر ۱۳۳۵ در شهر همدان چشم به جهان گشود، وی تحصیلات خود را تا دیپلم ادامه داد و از طرف سپاه به جبهه اعزام و به عنوان رزمنده در آنجا حضور پیدا کرد.

سرانجام این شهید والامقام در ۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۶۰، در منطقه سرپل ذهاب بر اثر اصابت ترکش از طریق دشمن بعثی به فیض شهادت نائل آمد، اکنون پیکر پاکش در گلزار شهدای همدان آرام گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.