استاندار لرستان گفت: اقدامات و فعالیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید معادل با جهاد در صنعت و مصداق مدیریت جهادی است.

فرهاد زیویار در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به انتخاب لرستان به عنوان پایلوت این ستاد در کشور افزود: این ستاد همواره منشا اثر بوده است و با انتخاب لرستان به عنوان پایلوت، بخش عمده ای از مشکلات تولید نیمه تعطیل و تعطیل استان برطرف خواهد شد.

وی تقویت واحدهای تولیدی فعال را از دیگر اهداف انتخاب استان به عنوان پایلوت برشمرد و گفت: در این راستا طرح های تولیدی استان آمایش شده است و برای رفع مشکلات اولویت بندی خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات واحدهای تولیدی غیرفعال استان بدهی های بانکی می باشد که در برخی موارد باعث واگذاری مالکیت واحد به بانک عامل شده است که در مورد این واحدها نیز در ستاد تسهیل تصمیم گیری خواهد شد تا سریع تر به چرخه تولید و اشتغال باز گردند.

استاندار لرستان همچنین در مورد واحدهای تحت تملک بانک ها تاکید کرد: آمایش لازم در مورد این واحدها انجام شده است و بانک های عامل موظف هستند طی ۲ ماه نسبت به تعیین تکلیف این واحدها اقدام کنند.

زیویار اضافه کرد: در این جلسه هشت مصوبه برای حمایت از واحدها مطرح و با همراهی بانک ها و دستگاها تصویب شد و مصوبات کلی شامل هیات حمایت از واحدهای تولیدی، تملک بانک ها و اقاله مورد بررسی قرار گرفت که باتوجه به اختیارات ستاد تسهیل باید به نحوی عمل شود تا شرایط بهتری برای واحدهای تولیدی در نظر گرفته شود.

یک هزار و ۳۳۲ واحد صنعتی لرستان دارای پروانه بهره برداری که یکهزار و ۸۳ واحد فعال و غیرفعال هستند، ۷۵۰ واحد صنعتی با ظرفیت بیش از ۵۰ درصد و ۲۳۳ واحد با ظرفیت کمتر از ۵۰ واحد فعالیت دارند و ۶۳ واحد در تملک بانک هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.