استاندار همدان گفت: نرخ مشارکت استان همدان در سال گذشته 36.7 بوده که در سال جاری به بیش از 40 درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدناصر نیکبخت در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: نرخ مشارکت به این معناست که بازار کار و افراد جویای کار افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در استان همدان حضور بیکاران و متقاضیان کار شش رتبه بیشتر شده است، افزود: نرخ بیکاری استان همانند سال گذشته است، به این معنا که مابه‌التفاوت تقاضای کار در استان به کار گرفته‌ شده‌اند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه استان همدان پس از استان‌های آذربایجان شرقی و استان مرکزی رتبه سوم را در نرخ بیکاری دارد، ادامه داد: با توکل بر خداوند استان همدان باید از این دو استان پیشگام باشد.

وی درباره مباحث ستاد تسهیل ادامه داد: تاکنون بانک‌ها در استان همدان 180 میلیارد تومان عقد قرارداد داشته‌اند که از این مبلغ 178 میلیارد تومان پرداخت‌ شده و در صورت پرداخت سه واحد دیگر، 180 میلیارد تومان تکمیل می‌شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه عقد قراردادی‌ها را باید پرداختی تلقی کرد، افزود: عملکرد بانک‌های استان بسیار همراه، همکار و روان است.

وی با اشاره به اعلام نرخ بیکاری تابستان 95 بیان کرد: استان یزد و استان همدان دو استانی بودند که نرخ بیکاری آن‌ها در تابستان امسال نسبت به سال گذشته تغییری نکرده اما نرخ مشارکت مردم به 40.5 درصد رسیده است.

انتهای پیام/ د 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار