مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: بعد از اجرای طرح شهید سلیمانی فضاهای ورزشی آموزش و پرورش ۴۰ درصد افزایش یافت.

 جعفری مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش در دوره آموزشی معلمان و کارشناسان تربیت بدنی خراسان جنوبی گفت: در اجرای طرح شهید سلیمانی، تا کنون۲ هزار و ۱۰۰ فضای ورزشی، در مدارس و فضا‌های آموزشی، پرورشی و تربیتی کشور احداث شده است.

او با اشاره به سرانه فضا‌های ورزشی آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: پس از اجرای طرح شهید سلیمانی ۴۰ فضای ورزشی در مدارس و سایر اماکن آموزشی و تربیتی استان اجرا شده و یا با بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است که بیشتر این طرح‌ها تا پایان شهریور ماه امسال به بهره برداری خواهد رسید.

جعفری ادامه داد: تا قبل از اجرای طرح شهید سلیمانی، سرانه ورزشی در اختیار آموزش و پرورش در سطح کشور ۳۴ صدم درصد و ۵ هزار ۱۸۹ فضای روباز و سر پوشیده بود که با اجرای آن ۴۰ درصد رشد دارد.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برگزاری ۶ دوره آموزشی توانمند سازی حرفه‌ای معلمان، کارشناسان و کارشناس مسئولان تربیت بدنی در استان‌های سیستان و بلوچستان و منطقه چابهار، هرمزگان، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان و ایلام، گفت: هفتمین جلسه این دوره آموزشی با حضور اساتید مجرب کشوری در خراسان جنوبی برگزار شد.

او از برگزاری این دوره آموزشی در استان‌های خراسان شمالی و چهار محال و بختیاری در آینده نزدیک خبر داد و افزود: در این دوره‌های آموزشی بیش از ۵ هزار معلم، کارشناس و کارشناس مسئول درس تربیت بدنی آموزش می‌ببنند.

موسوی نژاد، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: بیش از ۴۰۰ معلم، کارشناس و کارشناس مسئول تربیت بدنی استان در این دوره آموزشی شرکت کردند.

 موسوی نژاد با اشاره به تخصیص ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای تکمیل و احداث فضا‌های ورزشی مدارس استان در بهار سال جاری، یادآور شد: توانمند سازی حرفه‌ای معلمان درس تربیت بدنی، آشنایی معلمان کارشناسان و کارشناس مسئولان تربیت بدنی با حقوق ورزشی، استاندارد سازی فعالیت‌های ورزشی و استعداد یابی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این دوره آموزشی است.

گفتنی است در این جلسه از ۲۰ معلم درس تربیت بدنی تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.