خسارت ۳۲ میلیارد تومانی کرونا به باشگاه‌های ورزشی خراسان جنوبی

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: از اسفند ۹۸ تا پایان سال گذشته شیوع ویروس کرونا بیش از ۳۲ میلیارد تومان خسارت به باشگاه‌های ورزشی استان وارد کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی همه‌گیری کرونا خسارت بالایی را به باشگاه‌داران استان وارد کرد و نیازمند حمایت ویژه هستند چرا که درآمد مالکان برخی از این باشگاه‌ها و مربیان ورزشی به شدت کاهش یافته و برخی اماکن به صفر رسیده است.

او افزود: ۳۲۴ باشگاه ورزشی در خراسان جنوبی داریم که ۲۱۶ باشگاه خصوصی است و ۹۰ درصد این باشگاه‌ها در مکان استیجاری هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۵۵ میلیارد ریال تسهیلات به باشگاه‌های ورزشی استان پرداخت شده است.

عزیزی ادامه داد: شرایط برای دریافت این تسهیلات هنوز فراهم است و موسسان باشگاه‌های ورزشی دارای مجوز می‌توانند پس از عضویت در سامانه میز خدمت الکترونیکی وزارت ورزش و جوانان به نشانی sd.msy.gov.ir و تکمیل فرم‌های مربوطه درخواست خود را ثبت کنند و با مراجعه به سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir و تکمیل شناسنامه شغلی مراحل ثبت‌نام خود را تکمیل کنند.

 مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به اینکه ۹۰ درصد باشگاه‌های ورزشی استان استیجاری هستند و از طرفی بخشی از این باشگاه‌ها در اختیار ادارات و بانک‌هاست از طریق رایزنی با استاندار خراسان جنوبی به دنبال این هستیم که به این باشگاه‌ها در بخشودگی و تخفیف اجاره‌بها و استمهال زمانی کمک شود.

او با اشاره به رنگ‌بندی جدید کرونا در استان و نحوه فعالیت باشگاه‌های ورزشی در مناطق مختلف گفت: فعالیت‌های ورزشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مناطق زرد استان بلامانع است.

عزیزی افزود: بنابر مصوبه ستاد ملی و استانی کرونا فعالیت‌های ورزشی در شهرستان‌های با رنگ قرمز و نارنجی همچنان تعطیل است و در این مناطق مجاز به فعالیت نیستند.

 مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا مقرر شد ورزشکارانی که برای حضور در مسابقات ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی نیاز به تمرین دارند توسط اداره کل ورزش و جوانان استان اسامی ورزشکاران به کمیته امنیتی و انتظامی ستاد کرونا اعلام شود و براساس پروتکل‌های بهداشتی اعلامی از سوی دانشگاه علوم پزشکی در فضای ورزشی با تهویه مناسب و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی می‌توانند به فعالیت و تمرینات خود ادامه دهند.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.