رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان آخرین وضعیت کرونا در کرمان را تشریح کرد.

 مهدی احمدی نژاد  با اشاره به اینکه کرونا هیچ وقت تمام نخواهد شد، درباره  آخرین وضعیت کرونا در کرمان گفت: تقریبا در ۲ ماه گذشته با پیک جدید کرونا مواجه بودیم که خوشبختانه نسبت به دوره‌های قبل شیب کند‌تر و قله کوچک تری را داشته است و هم اکنون در شیب نزولی افزایش تعداد هستیم.

او افزود:  هم اکنون از شهر‌های استان کرمان  ۵ شهر در وضعیت  آبی و بقیه شهر‌ها در وضعیت  زرد کرونایی  هستند و شرایط تحت کنترل است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه تعداد بیمارانی که روزانه در بیمارستان‌های کرمان  بستری می‌شوند، بین ۳۰ تا ۳۵ نفر هستند، بیان داشت: خوشبختانه اکثر بیماران حال عمومی مساعدی دارند.

او با اشاره به اینکه افرادی که بیماری زمینه‌ای خاص، مثل: سرطان، بیماری‌های قلبی و ریوی مزمن و افرادی که بیماری خاص، مثل بیمارانی که عمل پیوند اعضا  انجام داده اند،  در زمان ابتلا به کرونا نیاز به مراقبت بیشتری دارند و درمان آن‌ها سخت‌تر از افرداد عادی است، تصریح کرد: این بیماران باید پیشگیری‌های لازم را برای جلوگیری از ابتلا به کرونا انجام بدهند.

 احمدی نژد بیان کرد: عمدتا افراد جوانی که به کرونا ویروس مبتلا می‌شوند با علائمی همچون: سرماخوردگی، بدن درد، کوفتگی و بعضا با علائم گوارشی مراجعه می‌کنند، گفت: بالای ۹۰ تا ۹۵ در صد از این افراد بدون اینکه هیچ عارضه‌ای برای آن‌ها به جا بماند درمان می‌شوند؛ اما خطر ابتلای جوانان به کرونا این است که افراد جوان می‌توانند ناقل باشند و افراد مسن و افراد واجد بیماری زمینه‌ای را مبتلا کنند.

او به مردم توصیه کرد: کسانی که یکی از علائم: گوارشی، گلو درد، سرفه، بدن درد، ضعف و بی حالی را  دارند، حتما فکر کنند که این بیماری می‌تواند کووید باشد و حتما به پزشک مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: گرچه جوانان می‌توانند به صورت گذرا و راحت و بدون استفاده از دارو از بیماری کرونا عبور کنند؛ اما این افراد باید مراقبت کنند که بیماری را به افراد مسن و داری بیماری زمینه‌ای منتقل نکنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار