معاون رئیس جمهور در دیدار با نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: مجموعه دولت نسبت به این استان نظر ویژه‌ای دارند و خاطرات حضور مردم در همه دوره‌های انقلاب بر کسی پوشیده نیست.

 معاون اجرایی رئیس جمهور در دیدار با نماینده ولی فقیه در این استان با اشاره به اختصاص ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مصوبه عمرانی به استان در دور اول سفر رئیس‌ جمهور گفت: از این میزان حدود ۳ هزار میلیارد تومان آن تامین شده و ۴۰۰ میلیارد تومان هم به صورت تسهیلات اختصاص داده شد.
 
منصوری افزود: با اعتبارات تخصیص داده شده، طرح‌های اقتصادی و عمرانی پیشرفت خوبی داشته است و تحرک در فعالیت‌های عمرانی را می‌توان دید.
 
وی با اشاره به وجود محرومیت‌ در برخی نقاط کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: کهگیلویه و بویراحمد استان ثروتمندی در منابع نفت، گاز، کشاورزی، منابع طبیعی و آب و هوا است، ولی با وجود این منابع، محرومیت‌های زیادی دارد و به خوبی از این ظرفیت‌ها استفاده نشده است.
 
منصوری گفت: مناطق دور افتاده و محرومیت‌ها هر انسانی را آزرده می‌کند و امید است با مدیریت جدید و برنامه ریزی، این مشکلات حل و فصل شود.

وی افزود: روستا‌های این استان دارای پراکندگی زیاد، دوردست و سخت گذر است و کار خدمات رسانی را سخت می‌کند و باید تا جایی که امکان دارد خدمات را به مردم ارائه کرد.
 
معاون اجرایی رئیس‌جمهور در خصوص طرح نهضت ملی مسکن هم گفت: این طرح در برخی از شهر‌ها به خوبی پیش رفته و برخی مناطق با مشکل زمین مواجه هستیم.
 
منصوری همچنین از بازدید از طرح پتروشیمی گچساران گفت: حجم سرمایه‌گذاری در این طرح یک و سه دهم میلیارد دلار است که اشتغال زایی خوبی هم در استان داشته است و کشور را در زمینه محصولات پتروشیمی خودکفا می کند.
 
وی گفت: از دوران جوانی از طریق بیناد علوی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد از جمله لنده، قلعه ریسی، دیشموک و مارگون حضور داشتم و نسبت به استان و محرومیت‌های آن شناخت کاملی دارم.
 
منصوری با اشاره به بازدید دیروز از طرح‌های مختلف استان گفت: گزارش‌های خوبی از استان دادند و در بازدید میدانی که از استان داشتیم در مسیر خوبی قرار دارد و فعالیت‌های موثری در حوزه عمرانی در حال انجام است.
 
نماینده، ولی فقیه هم در این دیدار با بیان اینکه مردم استان در تمام صحنه‌های انقلاب پابه‌پای این نظام بودند و نسبت به جمعیت، بیشترین شهید را تقدیم انقلاب کرده اند گفت: مردم استان در مشارکت‌های سیاسی هم با حضور چشمگیر خود همیشه در جایگاه برتر قرار داشته اند و مردم نسبت به نظام غیرت و تعهد دارند.

آیت الله حسینی افزود: با وجود خدمات زیادی که در استان انجام شده، اما همچنان مشکلات زیادی وجود دارد و مردم انتظار رفع مشکلات و توجه ویژه دارند.

وی در این دیدار با اشاره به اینکه ۱۰ درصد روان آب‌های کشور در کهگیلویه و بویراحمد است ادامه داد: باید مردم از ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد بهره‌مند شوند و این حق را به مردم داد که مطالبه گر استفاده از این روان آب‌ها باشند.

نماینده ولی فقیه در استان به سد‌های احداث شده در استان هم اشاره و بیان کرد: احداث این سد‌ها جای خوشحالی دارد که مردم کشور می‌توانند از این روان‌آب‌ها استفاده کنند، ولی استانهای دیگر بهره بیشتری از سد‌های احداث شده در کهگیلویه و بویراحمد را می برند و مردم تقاضای استفاده از این منابع آبی را هم دارند.

وی اضافه کرد: بخش زیادی از آب سد تنگ سرخ برای استان فارس، سد چم شیر برای خوزستان و سد کوثر مربوط به استان‌های جنوبی است و امیدواریم یک سد قابل توجهی احداث شود تا مردم این استان بتوانند از آن استفاده کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه باید موضوع راه آهن هم به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد گفت: شرکت چینی هم پای کار می آید و باید دولت برای اجرای راه‌آهن در این استان کاملاً پای کار باشند.

نماینده ولی فقیه در استان با انتقاد از وضعیت راههای استان افزود: جاده اصفهان به شهرضا جاده استانداردی نیست، پرخطر بوده و همیشه خبرهای ناگواری در خصوص مرگ هموطنانمان می شنویم.

آیت الله حسینی از دولت و مسئولان کشور خواست برای دو طرفه کردن آن اقدام جدی انجام دهد.

وی اضافه کرد: سرمایه گذار با ورود به استان و دیدن این محور ارتباطی نمی‌تواند کالا‌های خود را وارد یا صادر کند و از سرمایه گذار‌ی منصرف می‌شود و توقع می رود به این محور‌ها توجه شود.

حسینی همچنین با بیان اینکه چرا نباید هلدینگ‌ها در طرح های این استان حضور داشته باشند ادامه داد: به تنهایی نمی توان طرح ها را عملیاتی کرد، اگر توانی پشت آنها نباشد نمی‌توان کاری انجام داد.

مرکز استان که فرودگاه نداشته باشد توسعه پیدا نمی‌کند

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه طرح ها را نمی توان لنگان لنگان به سرانجام رساند گفت: طرح پاتاوه-دهدشت از سال ۷۲ در سفر مقام معظم رهبری کلید خورد و هنوز تمام نشده است.
 
وی افزود: چرا باید مرکز یک استان فرودگاهی داشته باشد که فقط هفته‌ای دو پرواز در آن انجام می شود.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با انتقاد از وضعیت زیرساخت های فرهنگی از جمله مساجد و حوزه علمیه گفت: باید کمک شود اگر در حوزه فرهنگ کاری انجام نشود مشکلات پابرجا خواهد بود و بعد هم باید تاوان و خسارت سنگینی را بپردازیم.

حسینی از عملکرد بانک‌ها هم انتقاد کرد و گفت: آنها باید به مقوله تولید و اشتغال توجه بیشتری داشته باشند عملاً بسیاری از تولیدی‌ها زمین‌گیر شده و عامل آن بانک ها هستند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.