۳۶۰ میلیارد ریال جهت ارتقای شاخص بهداشتی اشنویه تخصیص یافت

مدیر شبکه بهداشت و درمان اشنویه گفت: ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار به جهت ارتقای شاخص‌های بهداشتی، احداث و توسعه واحد‌های بهداشتی این شهرستان تخصیص یافته است.

حسین زرزا مدیر شبکه بهداشت و درمان اشنویه گفت: از مجموع این اعتبارات، ۲۳۰ میلیارد ریال جهت تکمیل احداث بیمارستان جدید شهرستان اختصاص یافته است.

وی در خصوص احداث بیمارستان جدید و تکمیل مراحل ساخت آن افزود: کار‌های اجرایی این بیمارستان اکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم در سال جاری افتتاح شود.

زرزا ادامه داد: جهت احداث خانه‌های بهداشت در روستا‌های «دورود»، «شیوه بیرو»، «عین الروم» و «ذمه» نیز ۴۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه تعمیر و تجهیز بیمارستان نبی اکرم (ص) این شهرستان نیز از اولویت‌های اساسی است، اضافه کرد: ۱۵ میلیارد ریال هم در این حوزه هزینه خواهد شد که تعمیرات اساسی این مرکز درمانی در دست انجام است.

زرزا یادآور شد: جهت احداث و توسعه پایگاه اورژانس عین الروم، پایگاه اورژانس اشنویه و پایگاه سلامت سیدآباد نیز ۷۵ میلیارد اعتبار تخصیص داده شد.

وی افزود: عملیات اجرایی ساخت بیمارستان جدید اشنویه در زمینی به مساحت ۳۵ هزار مترمربع با زیربنای ۶ هزار و ۷۰۰ مترمربع در سه طبقه از سال ۱۳۹۳ شروع شده و مجموع اعتبارات پیش‌بینی شده برای احداث آن ۳۶۰ میلیارد ریال بود، ولی با مشکلات تامین اعتبار روبرو شد.

زرزا تاکید کرد: ظرفیت این بیمارستان از ۶۴ تختخواب به ۸۱ تختخواب ارتقا یافت و دارای سه اتاق عمل است که با افتتاح آن شاخص‌های بهداشت و درمان در این شهرستان ارتقا خواهد یافت.

به گفته وی، تمامی خانوار‌های روستایی در این شهرستان هم‌اکنون تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی این شبکه قرار دارند و ۲۸ خانه بهداشت در روستا‌های این شهرستان در حال ارایه خدمات پزشکی و درمانی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.