رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در خصوص اخباری مبنی برشیوع وبا و هپاتیت در خوزستان توضیحاتی داد.

از شایعه تا واقعیت شیوع وبا و هپاتیت در خوزستانبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  طی چند روز گذشته اخباری در فضای مجازی مبنی بر شیوع وبا و گزارشی از موارد ابتلا به هپاتیت  A در خوزستان منتشر شد که نگرانی های بسیاری را درپی داشت به همین دلیل باشگاه خبرنگاران جوان به منظور اطلاع از صحت و سقم این خبر گفتگویی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در این باره انجام داد.

ایرج نظری رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: اگر شرایط آب و هوایی و خشکسالی به همین وضع پیش برود امکان ایجاد بیماری های وبا و هپاتیت A که  در سطح منطقه زیاد می‌شود زیرا عامل ابتلا به این بیماری ها در محیط های گرم رشد پیدا می‌کند اما این به معنای شیوع وبا و بیماری هپاتیت A در سطح خوزستان نیست.

وی ادامه داد: همه افراد در جامعه باید مسائل بهداشتی را رعایت کنند، با داشتن سبک زندگی سالم می توان از بروز بیماری‌های مختلف از جمله وبا و سایر بیماری‌های واگیردار در سطح کشور جلوگیری کرد.

کم آبی و خشکسالی سلامت مردم را تهدید می کند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ گونه بیماری وبا و هپاتیت A در استان‌ خوزستان مشاهده نشده است، عنوان کرد: من در کمیته مبارزه با خشکسالی در خصوص مشکلات احتمالی در رابطه با این پدیده طبیعی، کمبود آب و آلوده شدن محیط نکاتی را ذکر کردم اما هیچ وقت از شیوع بیماری وبا و هپاتیت A حرفی نزدم.

وی تاکید کرد: با افزایش سطح آگاهی مردم سلامت جامعه ارتقا پیدا می‌کند و ما با توجه به شرایط منطقه تاکید جدی نسبت به کمبود آب و خشکسالی و عوارض آن داریم.

نظری یادآور شد: همزمان با هفته سلامت برنامه‌های متنوعی در سطح دانشگاه برای ارتقای آگاهی مردم داریم.

انتهای پیام/

تکذیب شایعه شیوع وبا و هپاتیت در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار