مدیرکل پست خراسان رضوی گفت: پارسال ۱۸ میلیون مرسوله وارده و صادره در این استان جابه جا شده است که در مجموع خراسان رضوی در ترافیک مرسولات پستی رتبه پنجم کشور را کسب کرده است.

محمدرضا شفیعی گفت: عمده خدمات پستی ارائه شده در استان در قالب پست سفارشی، پیشتاز، ویژه الکترونیک و خدمات فروش بوده است.

مدیرکل پست خراسان رضوی از ارائه هرگونه آماری از کاهش و یا افزایش میزان ترافیک پستی در استان طی سال ۱۴۰۱ و در مقایسه با سال قبل از آن خودداری کرد.

شفیعی مهرماه سال ۱۴۰۱  مجموع مرسولات پستی وارده به/ صادره از خراسان رضوی در سال ۱۴۰۰ را حدود ۲۰ میلیون مرسوله اعلام کرده بود.

مدیرکل پست خراسان رضوی گفت: پارسال ۱۵۱ هزار مرسوله از خارج کشور وارد استان شده که در مقایسه با سال ۱۴۰۰، ۱۲ درصد کاهش داشته و همچنین ۹ هزار مرسوله از استان به مقصد خارج کشور ارسال شده که ۲۸ درصد کاهش یافته است.

وی بیان داشت: خراسان رضوی از نظر جابه جایی مرسولات پستی خارجی نیز رتبه ششم را در میان ۳۱ استان دارد.

وی ادامه داد: سهم ترافیک مرسولات پستی این استان از محل قراردادهای سراسری و کشوری با بخش خصوصی و دولتی ۲۱ درصد و در حوزه قراردادهای استانی ۷۹ درصد بوده است.

شفیعی خاطرنشان کرد: حدود نصف مرسولاتی که برای جابه جایی توسط این اداره کل جذب شده مربوط به نهادها، ارگانها و شرکتهای مختلف خرید و فروش کالا بوده و بقیه مربوط به جابه جایی مرسولات پستی مردم است.

کاهش ۲۳ درصدی خرید و فروش اینترنتی

وی اضافه کرد: مرسولات ناشی از خرید و فروش اینترنتی در سال ۱۴۰۱ بالغ بر یک میلیون و ۴۵۰ هزار مرسوله بوده که بیش از ۸۵۰ هزار مرسوله در قالب قبول بسته در استان و بقیه مربوط به توزیع مرسولات اینترنتی در استان بوده است.

مدیرکل پست خراسان رضوی از کاهش ۲۳ درصدی ترافیک مرسولات خرید و فروش اینترنتی در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: این کاهش ترافیک ناشی از قطعی اینترنت، سرمای بی سابقه در برخی ماهها و افزایش تعرفه خدمات بوده است.

وی اضافه کرد: ۴۰۸ واحد پستی در خراسان رضوی فعالیت دارند که ۲۸ واحد، معادل ۶ درصد مربوط به پست روستایی و بقیه مربوط به واحدهای پستی شهری است.

شفیعی گفت: این واحدهای پستی شامل دفاتر پیشخوان دولت، واحدهای پستی دولتی و نمایندگی های پستی و دفاتر ای. سی. تی است که بخشی ارتباط مستقیم استخدامی با شرکت پست داشته و بخشی نیز در قالب پیمانکاران بخش خصوصی فعالیت می کنند.

وی اضافه کرد: هزار و ۵۰۰ نفر در مجموعه پست خراسان رضوی در قالب کارکنان پست و همکاران بخش خصوصی و پیمانکاران فعالیت دارند که حدود ۴۰۰ نفر از آنها نامه رسان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.