معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل قزوین گفت: اجرای طرح نگهبان محله (پلیس یار) در قزوین حفظ و ارتقای امنیت محلات جرم خیز و کاهش سرقت در این نقاط را با خود به همراه داشته است.

علی فولیان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل قزوین ر حاشیه بازدید از اجرای طرح نگهبان محله در شهرک هفت‌سنگان استان قزوین ضمن تاکید بر ضرورت اجرای این طرح در مناطق حساس و جرم‌خیز استان؛ اجرای بهینه آن را راهکاری کاربردی و موثر در پیشگیری از وقوع جرم سرقت (اولین ناهنجاری استان)؛ دانست و عنوان کرد: به علت اشراف اطلاعاتی این نگهبانان با محلات و ارتباط مستقیم آنان با کلانتری‌ها و واحد‌های گشتی فراجا؛ اجرای طرح نگهبان محله به ارتقای امنیت محلات کمک می‌کند.

وی ادامه داد: سرقت به دلیل ایجاد حس ناامنی زیاد، از مهم‌ترین جرائمی است که کنترل آن با استفاده از ظرفیت نگهبان محله در افزایش امنیت شهر‌ها و روستا‌ها بسیار موثر خواهد بود.

این مقام قضائی قزوین توسعه مشترکین طرح نگهبان هوشمند در هفت‌سنگان را ضروری دانست و گفت: براساس قانون، روسای کلانتری‌ها و روسای موسسات خدمات حفاظتی - مراقبتی نیز باید تمامی اماکن محدوده استحفاظی خود را بررسی کرده و نسبت به ترغیب و تشویق شهروندان و جلب اعتماد آنان جهت بکارگیری محله‌های بدون نگهبان اقدام کنند.

این مسوول ضمن تاکید بر ضرورت مشارکت و همکاری دستگاه‌های متولی امر، شرکت‌های دانش‌بنیان و سایر موسسات دولتی و خصوصی در ارتقاء کیفیت اجرای این طرح در استان به ویژه در مناطق حساس و جرم‌خیز، ادامه داد: تامین امنیت در جامعه نیازمند همکاری کلیه دستگاه‌ها است و در این خصوص همگان مسوولیت اجتماعی دارند.

دبیر شورای پیشگیری از جرم استان قزوین افزود: عملکرد نگهبان محله در پیشگیری از سرقت استان قزوین موثر است بنابراین باید چالش‌های مربوط به موسسات انتظامی از قبیل کمبود تجهیزات و امکانات تخصصی پیشگیری از سرقت و تعامل ناکافی با کلانتری‌ها باید مرتفع شود و سطح مهارت و دانش نگهبان محله افزایش یابد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل قزوین در پایان ضمن اشاره به آثار و نتایج مثبت اجرای این طرح در کاهش وقوع جرائم از جمله سرقت، افزایش شناسایی خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های سرقتی، دستگیری سارقان و ارتقای ضریب‌ایمنی در محلات، خاطرنشان کرد: در اجرای هر چه بهتر طرح نگهبان محله ضروری است اصحاب رسانه و صدا و سیما با مشارکت پلیس پیشگیری و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با تولید محتوا‌های آموزنده و تهیه گزارش خبری، نسبت به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی از نحوه فعالیت مؤسسات حفاظتی و مراقبتی و معرفی این طرح به شهروندان اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار