محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رضامراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، صبح امروز (شنبه) با استقبال محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه وارد فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی شدند.

شرکت در همایش آموزش عالی غرب کشور به مناسبت پنجاه سالگی دانشگاه رازی، افتتاح چند پروژه دانشگاهی، دیدار با دانشگاهیان و فرهنگیان استان از برنامه‌های وزیر علوم و سرپرست وزارت آموزش و پرورش در سفر به کرمانشاه است .

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و سرپرست وزارت آموزش و پرورش پس از ورود به استان به دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه رفتند.

آیت الله علما در این دیدار با اشاره به توجه ویژه رهبر انقلاب به دانشگاه و دانشجویان گفت: حرکت در مسیر علم و دانش می‌تواند موجب پیشرفت و توسعه کشور در همه عرصه‌ها شود.

وی با اشاره به اینکه تمام فعالیت‌های کشور متکی به علم و دانش است افزود: ایران اسلامی جوانان صاحب ایده‌های بسیاری دارد و ما باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به فرارسیدن ۱۲ اردیبهشت روز معلم گفت: شهید مرتضی مطهری دانشمند و فیلسوف عالم بود و شاگردان بسیاری نیز تربیت کرد و ما باید با حرکت در مسیر این شهید هر روز به دنبال کسب علم باشید.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری هم با اشاره به اینکه استان کرمانشاه در طول جنگ هشت ساله شهدای بسیاری را تقدیم نظام و انقلاب کرده است گفت: مردم این دیار با مقاومت و ایثار در دفاع از آب و خاک این مرز و بوم جانانه جنگیدند و جان عزیزترین جوانان خود را در راه حفاظت از وجب به وجب خاک کشورمان فدا کردند. 
زلفی گل افزود: بزرگترین آرمان یک جامعه دانایی است و وزارت علوم با همکاری و تعامل هرچه بیشتر با آموزش و پرورش در راستای حرکت در مسیر توسعه علمی کشور گام برمی‌دارد.

صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش هم با اشاره به اینکه دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران تمدن غنی و علم را عاملی در جهت پیشرفت و توسعه کشور می‌دانند گفت: ما نباید از این دو غافل شویم چرا که ایران اسلامی با تاریخی کهن ووجود دانشمندان، همواره در جهان مطرح است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.