رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: ۲۶ هزار و ۲۰۰ نفر از جوانان این استان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کردند.

مهرداد عرب اول اظهارداشت: به استناد ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و دستورالعمل نحوه برگزاری آزمون های عمومی و اختصاصی برای تامین نیروی انسانی دستگاه های اجرایی، آزمون استخدامی آموزش و پرورش جهت تامین آموزگار ابتدایی در مدارس عادی و استثنایی و شرایط خاص برگزار شد.

وی سهمیه کل کشور را در این آزمون ۲۷ هزار و ۷۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: ۹۰۱ نفر سهمیه سیستان و بلوچستان در این آزمون است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: این رقابت علمی با شرکت ۲۶ هزار و ۲۰۰ نفر در هشت شهرستان با بیش‌از ۵۰ حوزه امتحانی برگزار شد.

وی با بیان اینکه در خرداد ماه امسال هم آزمون دبیری و هنرآموزی برگزار خواهد شد، افزود: در آزمون امروز نسبت به آزمون های قبلی رشد قابل توجهی را در تعداد شرکت کنندگان شاهد هستیم که تعداد حوزه ها و شهرستان هایی که حوزه برگزاری آزمون بودند بیانگر این آزمون است.

عرب اول ابراز امیدواری کرد که در آزمون های آتی بتوانیم سهمیه قابل ملاحظه‌ای را برای سیستان و بلوچستان رقم بزنیم تا مردم بومی بتوانند در دستگاه‌های اجرایی مشغول بکار شوند.

وی رشد سهمیه اختصاصی سیستان و بلوچستان را در این آزمون بین ۱۲ تا ۱۵ درصد اعلام کرد و افزود: جذب سهمیه با محدودیت‌های خاصی همراه است، اما امسال سازمان اداری استخدامی و برنامه و بودجه در زمینه بکارگیری نیروها با استان همکاری خیلی خوبی داشتند که پیگیری استاندار و مجمع نمایندگان استان نیز در این رابطه تاثیرگذار بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: پذیرفته شدگان آزمون امروز از مهر سال تحصیلی ۱۴۰۳ _ ۱۴۰۲ به بدنه آموزش و پرورش تزریق می شوند که در همین بازه باقی مانده نتایج اعلام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار