تجلی مردم سالاری دینی در شورا‌های اسلامی

امام جمعه موقت اصفهان گفت: نهاد مردمی شورا‌های اسلامی از موارد مرتبط با مردم‌سالاری دینی است که مردم شهر را می‌سازند و آباد می‌کنند.

تجلی مردم سالاری دینی در شورا‌های اسلامیحجت‌الاسلام سیداحمد محمودی در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی این هفته اصفهان با گرامیداشت نهم اردیبهشت روز شورا‌ها گفت: نهاد مردمی شورا‌های اسلامی نمادی از مردم سالاری دینی است که شورا‌ها به پشتوانه رأی مردم شهر را می‌سازند و آباد می‌کنند.


امام جمعه موقت اصفهان افزود:  اصفهان از شهر‌های خاص نظام اسلامی از لحاظ تاریخی، مذهبی و فرهنگی است، اوایل انقلاب امام (ره) فرمودند: مردم در همه کار‌ها باید دخیل باشند و نظر بدهند. برهمین اساس امروز حتی در روستا‌های کوچک و عشایر شاهد فعالیت شورا‌ها و تأثیر آن‌ها هستیم.


او همچنین با تبریک ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر گفت: امیرمومنان حضرت علی علیه السلام در نامه‌ای به مالک اشتر، کارگران را قشری صادق، صبور و زحمت کش خطاب فرمودند.


حجت الاسلام محمودی به ۱۲ اردیبهشت روز شهادت شهید مطهری شهید جهاد تبیین و روز بزرگداشت مقام معلم یاد کرد و گفت: دشمن اوایل انقلاب این مغز متفکر و عالم متدین را از ما گرفت که امام راحل (ره) برای شهادت این شخصیت بزرگ بسیار متاثر شده و گریستند.


خطیب موقت جمعه اصفهان  افزود: آیت الله شهید مطهری در مسیر اسلام ناب محمدی بود و امروز همه کتاب‌های ایشان را باید مطالعه کنیم چرا که ذره‌ای نکته انحرافی در این آثار مشاهده نمی‌شود.


او با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خطبه نماز عید فطر گفت: اگر مسئولان مسئله‌ای را حل نکنند باعث سوء استفاده دشمن شده و همان موضوع را سیاسی می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.