دبیر انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران گفت: با پرداخت تسهیلات به ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن شاهد ورود با انگیزه تر سازندگان خواهیم بود.

آقای ایرج رهبر گفت: یکی از مهم ترین اقدامات برای کنترل بازار مسکن تولید و عرضه مسکن است و در حال حاضر با ساخت  پروژه های نهضت ملی مسکن ما شاهد بهبود و تامین ثبات در  این بازار خواهیم بود.

به گفته دبیر انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران،  یکی از اقدامات موثر برای بهبود و افزایش انگیزه برای سازندگان پرداخت تسهیلات به آنها است که در این حوزه  تمهیدات لازم در دستور کار قرار گیرد تا بانک ها تسهیلات را پرداخت  ولی متاسفانه در این حوزه بانک ها کوتاهی بسیار زیادی می کنند.

او می گوید: هزینه ساخت مسکن به صورت ویلایی برای سازندگان بسیار کاهش می یابد اما باید زیرساخت های آن  فراهم باشد و تاکنون زیرساخت های آن هم در برخی از شهرها تامین شده و برای تسریع پروژه‌های ویلایی در کلان شهرها باید علاوه بر تامین اراضی زیر ساخت ها فراهم باشد. 

رهبر  گفت: مصالح ساختمانی از طریق کارخانه ها باید تامین شوند و عمده مصالح ساختمانی باید در بورس عرضه شوند اما این اقدام کنترل کننده نبوده و افرادی که وارد بورس شده بیشتر به دنبال سرمایه بوده اند.

 او بیان کرد: دولت باید قیمت مصالح ساختمانی در کارخانه را کنترل کند تا از این طریق بازار ساخت وساز ساماندهی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار