متوسط دوره هر مرغداری در قزوین با توسعه زنجیره‌ها به ۴.۵ می‌رسد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: متوسط دوره مرغداری‌های استان در شرایط کنونی ۳.۳ است که با توسعه زنجیره‌ها این رقم به ۴.۵ می‌رسد.

یوسف جلوخانی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نخستین شورای مدیران و معاونان ستادی و مستقل سازمان جهاد کشاورزی گفت: متوسط دوره مرغداری‌های استان در شرایط کنونی ۳.۳ است که با توسعه زنجیره‌ها این رقم به ۴.۵ می‌رسد.

جلوخانی افزود: مرغداری‌هایی که به زنجیره‌های تولید متصل شده‌اند در طول سال ۶ دوره را پشت سر می‌گذارند که این نیازمند تعمیم و توسعه در دیگر مرغداری‌ها است.

وی اضافه کرد: سال گذشته بیش از ۴۰ درصد تولیدات استان قزوین در قالب زنجیره تولید بود که امسال برنامه داریم با توسعه زنجیره‌ها این رقم را به میزان قابل توجهی افزایش دهیم.

جلوخانی بیان داشت: یکی از کار‌هایی که در یکسال گذشته صورت گرفت، فعال کردن واحد‌های نیمه فعال و راکد در حوزه مرغداری‌ها بود که امسال با توسعه زنجیره‌ها عملا این واحد‌ها با توان بالایی وارد عرصه تولید خواهند شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: استفاده از مرغ نژاد آرین با توجه به تسهیلاتی که برای آن در نظر گرفته شده است، باید بیش از گذشته مورد اهتمام مرغداران و تولیدکنندگان باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار