در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

راه اندازی دانشگاه مجازی برای ارتقای کیفیت سالمندی

رئیس اداره سالمندان وزارت بهداشت گفت: جمعیت سالمند کشور تا سال ۱۴۲۰، ۲۰ درصد خواهد شد.

محسن  شطی، رئیس اداره سالمندان وزارت بهداشت گفت: دانشگاه سالمندی به صورت مجازی و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران راه اندازی و این کار با هدف ارتقای سطح آگاهی سالمندان در زمینه های مختلف برای زندگی بهتر انجام شده است.

او بیان کرد: سالمندی فعال و سالم یکی از موضوعات مهم در کشورها محسوب می شود. اگر فرزندان سالمندان شاداب و مستقل ببینید، این مسئله تبلیغی برای ازدواج و ترویج فرزند آوری خواهد بود.

شطی ادامه داد: کارشناسان پیش بینی کرده اند که جمعیت سالمند کشور تا سال ۱۴۲۰  از ده درصد دو برابر یعنی ۲۰ درصد خواهد شد؛ بنابراین کیفیت جمعیت سالمند موضوع مهمی محسوب می شود.

رئیس اداره سالمندان وزارت بهداشت اضافه کرد: اگر افراد از تغذیه سالم استفاده کرده و ورزش را جزء برنامه روزانه خود قرار داده باشند، دوران سالمندی سالم‌تری خواهند داشت. هر چقدر سبک رندگی افراد سالم تر باشد، تحلیل وضعیت جسمانی در دوران سالمندی دیرتر رخ می دهد و افراد مسن زندگی بهتری خواهند داشت و دیرتر نیاز به مصرف داروهای مختلف و حتی بستری در بیمارستان پیدا می کنند.

او گفت: اگر سالمندان کشور سالم و فعال باشند، هزینه های کمتری در حوزه سلامت بر خانواده ها و نظام سلامت کشور وارد می شود و الگویی برای ازدواج و فرزند آوری هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی مهدوی
۰۷:۲۱ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
الان جوانان درس خوانده بیکارند و هیچ استفاده ای از مدرکشان ندارند،دانشگاه برای سالمندان توی این کشور از جوک هم بدتره
آخرین اخبار