رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت:۱۳ هزار کلاس درس تا مهر امسال در کشور افتتاح می‌شوند.

حمید رضا خان محمدیرئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: شهرستان دزپارت با چالش‌های مختلفی مواجه است و مسیر‌های روستا‌های این شهرستان به دلیل آبگیری سد کارون دچار مشکل شده اند به همین دلیل ساخت و ساز مدرسه در روستا‌های این شهرستان بسیار سخت است.

وی گفت: با توجه به برنامه ریزی‌هایی که در حال انجام است مدارس سنگی این شهرستان تا پایان سال مالی ۱۴۰۳ انجام می‌شود و پروژه‌های نیمه تمام این منطقه با کمک خیران انجام می‌شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: راه اندازی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و آموزش صنعت گردشگری به جوانان می‌تواند در ایجاد اشتغال اهالی این منطقه اثر گذار باشد.

خان محمدی ادامه داد: یکی از محور‌های برنامه وزارت آموزش و پروش بحث توجه به عدالت است که برای به هدف رسیدن این موضوع قرارگاهی در وزارت آموزش و پرورش به عنوان قرارگاه عدالت تربیتی تشکیل شد که نقش این قرارگاه به عنوان یک تسهیل گر در ارکان وزاتخانه در نقاط کم برخوردار و محروم استفاده می‌شود.

وی با اشاره به این که ۶۴۰ گروه جهادی فعال در سامانه این قرارگاه ثبت اطلاعات کرده اند اظهار داشت: این قرارگاه طرح شهید عجمیان را در تابستان با محوریت بهسازی و شاداب سازی مدارس انجام می‌شود.

خان محمدی اظهار داشت: طرح شهید محمودوند نیز برای جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل از سوی این وزارتخانه در حال انجام است در قالب این طرح تا کنون ۱۷۶ هزار نفر به تحصیل برگشتند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به سرانه آموزشی بیان کرد: سرانه آموزشی کشور ۵.۲۲ مترمربع است که این رقم در آبان امسال به روز رسانی می‌شود، این رقم در خوزستان ۵.۰۳ مترمربع است.

وی گفت: در شهرستان‌های اهواز و کارون کمبود فضای آموزشی وجود دارد که تا مهر امسال شاهد تحولات خوبی فضای آموزشی استان خواهیم بود.

خان محمدی اظهار داشت: تا پایان سال مالی ۱۴۰۳ در قالب طرح شهید آرشام، مدارس سنگی در استان‌های خوزستان، چهار محال بختیاری و فارس که بیشترین میزان این مدارس را دارند برچیده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار