نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی از کلنگ زنی پتروپالایشگاه گچساران در سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

حسینی پور گفت: پتروپالایشگاه گچساران قرار است پس از بهره برداری با خوراک روزانه ۱۰۵ هزار بشکه نفت و در سفر به اسان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت خود را آغاز کند.

او با بیان اینکه همه مجوز‌های آب، برق و ماده ۲۳ این طرح دریافت شده است، افزود: این طرح در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار در منطقه بلیسک این شهرستان اجرایی می‌شود.

حسینی پور ادامه داد: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در گچساران منجر به افزایش اشتغال پایدار، زیرساخت‌های ارتباطی و خدماتی، افزایش تولید و صادرات، ورود سرمایه گذاران داخلی و خارجی و در نتیجه افزایش درآمد ملی و منطقه‌ای و جلوگیری از خروج ارز از کشور می‌شود.

دیهیم خوب، فرماندار گچساران با بیان اینکه ۲۳۰ طرح عمرانی در این شهرستان در حال اجرا است، گفت: طرح‌هایی که دارای بیشترین پیشرفت کاری هستند در اولویت اختصاص بودجه قرار گرفتند.

او با اشاره به اینکه ۵ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال از محل‌های مختلف منابع مالی برای توسعه شهرستان گچساران در نظر گرفته شد، افزود: تاکنون ۶۷ درصد آن تخصیص یافته است است.

دیهیم خوب با بیان اینکه بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار استانی به طرح‌های عمرانی گچساران اختصاص یافت، اضافه کرد: از این میزان، تاکنون ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.