فداکار گفت: دستگاه‌های زیرساختی و دولتی تولیدکننده را کمک نمی‌کنند که بخشی مربوط به مشکلات فرهنگی است و  باید با آموزش این مشکلات را حل کنیم.

محمدمهدی فداکار در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی کرمان که به میزبانی اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد، گفت: زحمات زیادی در استان برای عمل به شعارسال؛ کشیده شده  است؛ اما با مطلوب ما فاصله دارد. 

او افزود: در استانداری کرمان در حوزه اقتصادی ساختار‌هایی مانند کارگروه صادرات را داریم و پیشنهاد مشخص ما این است که اتاق بازرگانی و معاونت اقتصادی استانداری، دالانی از تولید تا صادرات را مدیریت کرده و در آن راهکار‌های مرتبط را پیشنهاد کنند.

استاندار کرمان بیان داشت: پیشنهادات دوستان را با اولویت مشخص در ساختار خودش دنبال می‌کنیم.

او با بیان اینکه اتاق بازرگانی باید محور کارباشد و در تعامل با بانک، بیمه، مالیات و صادرات مسایل را دنبال کند، تصریح کرد:  به طور مثالاینکه چرا پسته از گمرک رفسنجان صادر نمی شود و از یزد به خارج از کشور می رود،  بررسی شود.

فداکار با انتقاد از برخی رفتار‌های دستگاه‌های زیرساختی استان گفت:  دستگاه‌های زیرساختی و دولتی تولیدکننده را  کمک نمی‌کنند و در دستگاه دولتی ما نگاه خوبی به تولید نیست که بخشی مشکلات فرهنگی است و  باید با آموزش و کار‌های فرهنگی این مشکلات را حل کنیم.

استاندار کرمان افزود: بخشی ازکار را تولیدکننده برعهده می‌گیرد و عموما همه تولیدکننده‌ها نباید صادرکننده باشند؛ اما باید بازار شناس باشند. 

او  بیان کرد: عموما واردات محور هستیم و  زیر ساخت‌های واردات را بیشترداریم؛ ولی باید در محصولات،  گمرک و دیگر مسائل صادراتی با همدیگر تعامل وجچود داشته  باشد.

فداکار تاکید کرد: اداره استاندارد اخیرا مساله کیو آر کد را مطرح کردند درحالی که قبلش زیر ساخت کار در استان فراهم نبود و در نتیجه بخشنامه کیو آر کد برای پسته، حذف شد. 

استاندار کرمان با بیان اینکه گردشگری ظرفیت ارز آوری خوبی دارد، گفت: آب کماکان مشکل راهبردی استان است.

او با اشاره به اینکه رتبه استان در کسب و کار از رتبه ۳۱ کشور به رتبه ۲۵ در پاییز رسید، گفت:  امیدواریم که اوضاع بهتر شود. 

فداکار  گفت: اتاق بازرگانی، نیاز‌های حوزه صادرات را پیگیری کند و برنامه پیشنهادی دربیاورد و بنده اجرای این پیشنهادات رابرعهده می‌گیرم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار