یک مجله آمریکایی نوشت که یک فرمانده اوکراینی قصد داشت جنگ جهانی سوم را به راه بیاندازد، اما کنترل شد.

مجله امریکن کانسرواتیو می‌نویسد: افشای اسناد طبقه بندی شده در چت Discord (وب سایت دیسکورد) به منبع واقعی اطلاعات ارزشمند در مورد جنگ نیابتی آمریکا با روسیه در اوکراین تبدیل شده است. این اطلاعات نشان می‌دهد که اوکراین مانند یک حیوان درمانده رفتار می‌کند.

واشنگتن پست روز دوشنبه گزارش داد که اسناد منتشر شده نشان می‌دهد که چگونه آمریکا مجبور شد اوکراین را وادار کند از حمله مستقیم به مسکو، نه تنها در اوکراین و در داخل مرز‌های روسیه، بلکه در غرب آسیا و شمال آفریقا دست بردارد.

یک گزارش محرمانه آژانس امنیت ملی آمریکا ادعا می‌کند که در ۱۳ فوریه، سرلشکر کریل بودانوف، رئیس اداره اصلی اطلاعات وزارت دفاع اوکراین، به یکی از افسران خود دستور داد تا برای حملات گسترده در ۲۴ فوریه آماده شوند.

روسای اوکراین حتی در مورد انجام یک حمله صرفا نمادین به بندر نووروسیسک در دریای سیاه هم تصمیماتی داشتند. بودانوف به عنوان یک فرد غیرقابل کنترل شهرت دارد که واقعاً می‌توان از او همه چیز را انتظار داشت. به عنوان مثال، او مطمئن است که اوکراین می‌تواند کریمه را در تابستان امسال تصرف کند. به همین دلیل است که سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا بر اقدامات بودانوف و ماموران او نظارت دارند.

آمریکا تاکنون مانع از آن شده که این مرد خطرناک از کنترل خارج شود. در ۲۲ فوریه، سیا گزارشی محرمانه منتشر کرد که در آن اظهار داشت که اداره اصلی اطلاعات وزارت دفاع اوکراین به درخواست واشنگتن با به تعویق انداختن حملات به مسکو موافقت کرد. با این حال، یک هفته پس از سالگرد درگیری، کرملین اوکراین را به انجام حملات پهپادی به زیرساخت‌های نسبتاً نزدیک به مسکو متهم کرد.

این مجله آمریکایی می‌پرسد آیا همه این‌ها طرحی برای شروع جنگ جهانی نیست؟ آمریکا مسئولیت کامل این امر را بر عهده خواهد داشت. زیرا مقامات اوکراین بدون کمک آمریکا (تقریباً ۱۰۰ میلیارد دلار) از نظر نظامی و مالی ناتوان هستند.

در ده سال گذشته، اوکراین برای افراد دارای نفوذ در غرب پولشویی کرده است. این امر نشان می‌دهد که چه کسانی واقعاً با روسیه جنگ می‌کنند. کی‌یف دست نشانده امپراتوری لیبرال آمریکا به معنای واقعی کلمه است.

امریکن کانسرواتیو در پایان می‌نویسد مهار اوکراین به طور فزاینده‌ای دشوار می‌شود و تأمین مالی عملیات نظامی آن، همراه با ریسک و خطر بیشتری می‌شود. این امر از ارزیابی‌های آمریکایی از طرح‌های نظامی اوکراین که در وب سایت دیسکورد فاش شد، مشخص است. وقت آن فرا رسیده است که کسانی در پنتاگون، وزارت امور خارجه و کاخ سفید که کورکورانه به درگیری که اوکراین می‌خواهد آن را جهانی کند پیوستند، کنار گذاشته شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۲:۲۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
مرگ برروسیه
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۶:۲۱ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
امراین به همراه اسرائیل محو می شدن
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۰۹:۴۰ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
صدبار گفتم غربی ها به خطر حمله به صربستان در مسئله کوزوو به خودش افتخار میکند جنگی که کمتر ۴۰۰ نفر غیر نظامی و کمتر از ۲۰۰ هزار نظامی آلبانیا کوزوو کشته شدند ناتو به بهانه نسل کشی به صربستان حمله کرد در حالی که کمتر از ۵۰۰ کشته غیرنظامی دو سه هفته جنگ اسمش رو نمیشد گذاشت نسل کشی و این جنگ هیچ ربطی به امنیت ناتو نداشت ولی جناب اوکراین در این هشت سال از کوتای میدان تا قبل از حمله روسیه : زبان روسی رو ممنوع کرد ، از حمله افراطی ها به روس زبان ها و مسیحی ها جلوگیری نکرد،کلی آدم رو به کشت و زندانی کرد نزدیک ۱۵ هزار نفر روس زبان رو اخراج کرد و نزدیک یک ملیون روس زبان آواره شدن و مجبور به مهاجرت و نزدیک ۲۰ یا ۳۰ هزار جدایی طلب بر اساس آمار اوکراین و جمهوری های دنباس کشته شدن و بر خلاف قرارداد مینسک به در حال پیوستن به ناتو بود و در اوکراین پادگان های مشترک درحال تاسیس بود و سرباز های اوکراینی در خاک اوکراین آموزش میدیند
بر همون اساس که ناتو و عمو سام در جنگ های کوچیک با زمان و تلفات کم بالکان که به منافع ناتو و آمریکا آسیب نمیزد حظور داشتند و بخاطر همین حظور و جنگ ها به خودشون می بالند بعد روسیه بعد از ۸ سال کشتار و اخراج و آزار اذییت روس زبان های اوکراین اسمش متجاوز هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
ایران جنگ جهانی دوم بی‌طرفی بود ولی به انذار کشورهای در جنگ جهانی دوم کشته داده بهتر از است که بی‌طرفی باشد
Germany
ناشناس
۲۲:۳۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
همچین نوشتین منم باورم شد که اوکراین به روسیه حمله کرده عجب و ان زمان که ابر قدرت جهان اولی که با هارتو پورت سه روزه اوکراین را می گیریم به زیر کشیده شد که داره از ایران تسهیلات نظامی می گیره واسه جنگ و تاریخ همیشه تکرار میشه که صدام دید دشمناش صاحب مملکت شدن به ایران حمله کرد و می گفت سه روزه تهرانیم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۴ ۱۶ تير ۱۴۰۲
روسیه تا نزدیک پایتخت اوکراین رفت و اوکراینیها در ترکیه توافق آتش بس امضا کردند تا وقت برای سازماندهی نیروها و کمک رسانی غرب فراهم شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
شمال غرب اروپا در آتش جنگی که ازش حمایت میکنن خواهند سوخت، از جمله استونی، لتونی، لهستان ... اوکراین اولینشونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
جنگ روسیه و اکراین نیست بلکه جنگ سیاستمداران مفتخور آمریکا و اکراین با روسیه است تا از این رهگذر و تحت پوشش کمک به اکراین مبالغ هنگفتی به جیب بزنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
ای کاش یک جنگ جهانـــی سوم شروع شود
Iran (Islamic Republic of)
سربازایرانی
۱۳:۳۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
خاک توسرمردان اوکراینی کسانی که حتی برای دفاع ازخودنیازمنداجازه آمریکایی هاهستن خودشون نمی فهمن فقط گوشت قربونی هستن
اوکراین زیربلیط غرب شده نه تجهیزاتی نه رفاقتی حتی برای جنگیدن بااستراتژی ماموران خودشون نیازبه اجازه دارند
Iran (Islamic Republic of)
سیداکبر
۱۳:۱۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
خیلی عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۱۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
با کارهایی که آمریکا در اکراین اجام داده بود دیر یا زود جنگ میشد تنها کاری که روسیه انجام داد اینه که این جنگ را زودتر شروع کرد واروپا هم تنها بازنده این جنگ است وتنها برنده هم امریکاست البته ایران هم درهر صورت چه جنگ وچه پایان جنگ منفعت دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
باید جهان وارد جنگ جهانی سوم شود تا سبقت جنگ افزارهای هسته ای پایان یابد
Iran (Islamic Republic of)
عطالله
۰۶:۵۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
هیچ شکی نیست به زودی روسیه نابود خواهد شد.بدتر از دوران قبل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
اون روسیه روسیه قبل نیست و همینطور آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
سربازایران
۱۳:۴۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
این کمونیستادرنهایت بابمب اتم خودشون رونجات میدن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۵:۴۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
دام آمریکا برای روسیه و اوکراین هر هست.
نه اون قدر زیاد کمک می کنه به اوکراین که به جنگ تمام عیار روسیه برسه و نه اون قدر کم که بتونه در مقابل روسیه مقاومت کنه.
تضعیف روسیه با کش دادن جنگ هدف اصلی آمریکا است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
جنگ جهانی سوم احتیاج است چون ۹۰ در صد حاکمان کشورها مادی گرا و دروغ شده اند و به فکر ارامش مردم کشور نیستند لازم است تا یک جا به جایی کلی انجام پذیرد هم عبرت است که دنیا اینقدر ارزش ندارد با یک متر پارچه ترک دنیا کنی
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۳:۲۷ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
الان اوکراین عبرتی شد برای ژاپن وکره جنونی وسایر کشورها آنها فهمیده اند که هیچ اعتمادی برای آمریکا و انگلیس و فرانسه اروپا نیست آنها
بفکر خودشان
هستند
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۴۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
حتما به روسیه و پوتین و چین اعتماد و اعتباری هست الان زیر پرچم روس هستیم مملکت خیلی باشکوهه!!!
Iran (Islamic Republic of)
سربازایران
۱۳:۴۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
دردنیایدسیاست به هیچ دولتی نمیشه اعتماد نظامی وسیاسی داشت اجبارروابط باچین وروسیه بخاطراستفاده ازاهرم های وتوی اون هاست وشرایط اقتصادی
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۱۵:۴۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
برو کمی مطالعه کن دنیای کمونیستی تموم شده
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۷:۵۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
مطرح کردن سلطه روسیه و چین برای توجیه نوکری آمریکاست و گرنه کیست که ندادند دوران تک قطبی به سرآمده و از هر گوشه دنیا قطب های جدید در حال سربرآوردن هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۴ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
به تو اعتمادی چرا نمیری مطالعه اتو بیشتر کنی بیسواد
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۷:۳۳ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
حمایت از روسیه و توهین به اوکراین مثل این هست که از عراق دفاع کنی وقتی به ایران تجاوز کرده بود
Iran (Islamic Republic of)
سربازایران
۱۳:۴۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
عراق به ایران حمله نکرد
حکومت وقت عراق ایران روبعدازانقلاب خطربلقوه برای تقویت انقلابیون جهان اعراب وکل دنیاقلمدادکردن وبه بهانه های الکی واردجنگ شدن
سندش اسیران چندین کشورعرب زبان هست
Iran (Islamic Republic of)
کاشف
۱۵:۳۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
چرا قیمه ها رو میریزس تو ماستا اصلا این دو قضیه تفاوت بنیادی دارن اکراین داشت روس تباران رو قتل عام میکرد و نسل کشی بیخ گوش روسیه راه انداخته بود خودت بودی به رگ غیرتت بر نمیخورد البته روسیه هم عجله کرد باید بیشتر از راه دموکراسی وارد میشد هرچند جواب نمیداد ولی دنیا و امثال شما بیشتر به حق میداد
Finland
ناشناس
۱۶:۵۶ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
اوکراین باید نابود بشه تا درس عبرتی برای همه بشه که دیگه بخاطر خوش اومدن آمریکا وارد جنگ با کسی نشن
Germany
شاه جهان
۰۹:۱۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
تو خفه شی بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
دقیقا دنیایی آمریکایی تموم شده
Iran (Islamic Republic of)
سربازایران
۱۳:۳۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
اوکراین که واردجنگ نشده روسیه جمهوری های خودمختاراوکراین روبه رسمیت شناخته وطبق پیمان امنیتی فدراسیون روسیه وعدم رعایت فاصله ناتوازروسیه دست به عملیات زده
Iran (Islamic Republic of)
علی علوی
۱۵:۲۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
احسنت کاملا درسته
Iran (Islamic Republic of)
ali
۰۵:۴۳ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
خف بابا
Iran (Islamic Republic of)
Aa
۲۱:۳۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
ناقلا از سفارت روسیه چی گرفتی یادت رفته مقدار زیادی از خاک ایران را روسیه اشغال کرد و دیگر نمی شود پس گرفت پس روسیه دشمن اول ماست.
آخرین اخبار