رئیس بنیاد مسکن شهرستان نهاوند گفت: بیش از ۱۴۰۰ نفر متقاضی مسکن ملی در شهرستان نهاوند واجد شرایط هستند که تاکنون ۹۰۱ نفر متقاضی تعیین‌تکلیف نهایی شده‌اند.

علیرضا نثاری افزود: از سال ۹۹ که طرح نهضت ملی مسکن کلید خورد، در شهرستان نهاوند در مجموع ۸۴۴۱ نفر متقاضی در شش فاز ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۱۳۴۶ نفر متقاضی از شهر نهاوند، ۵۶۳ نفر از شهر فیروزان، ۳۷۴ نفر از شهر گیان و ۱۵۸ نفر از شهر برزول ثبت‌نام کردند.

او گفت: از تعداد ۸۴۴۱ نفر متقاضی که برای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان ثبت‌نام کردند، در فرآیند پالایشی که توسط راه و شهرسازی صورت گرفت، ۵۹۰۲ نفر رد درخواست شدند چراکه شرایط لازم را نداشتند و در ۵۳۱ ثبت‌نامی نیز سرپرست نامشخص بود.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان نهاوند تصریح کرد: در مجموع تعداد متقاضیانی که برای طرح مسکن ملی در شهرستان واجد شرایط بودند، بیش از ۱۴۰۰ نفر هستند که ۹۰۱ نفر تعیین‌تکلیف نهایی شده‌اند و مابقی نیز در دست اقدام قرار دارند.

نثاری تاکید کرد: از این ۹۰۱ نفر متقاضی واجد شرایط، برای ۳۶۵ نفر در قالب سه طرح ۲۷۴ واحدی، ۴۶ واحدی و ۴۵ واحدی توسط بنیاد مسکن شهرستان ساخته می‌شود که در دست اقدام قرار دارد و ۵۳۶ نفر هم در قالب گروه ساخت انجام می‌شود.

او افزود: از ۵۳۶ نفری که در قالب گروه‌های ساخت است، به ۳۳ نفر در قالب ۱۱ گروه سه نفره در سال گذشته زمینشان را تحویل دادیم و ۵۰۳ نفر نیز طی روز‌های آینده از طریق پیامک به آن‌ها فراخوان می‌زنیم که گروه‌بندی و تحویل زمین‌هایشان انجام شود.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان نهاوند گفت: به هر فرد مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود و مابقی هزینه ساخت از محل آورده متقاضیان به صورت گروه‌های ساخت باید تأمین شود.

نثاری، در طرح مسکن ملی قرارداد‌های واگذاری زمین به صورت یک‌ساله بوده و متقاضیان در این مدت می‌توانند پروانه ساخت از شهرداری دریافت و عملیات اجرایی را آغاز کنند و در صورت عدم اخذ پروانه و شروع عملیات اجرایی مطابق مفاد قرارداد، زمین به افراد واجد شرایط دیگر واگذار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.