مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: ۴۸ هزار و ۵۵۰ سرپرست خانوار استان در طرح نهضت ملی مسکن نام نویسی کرده اند و باید مسکن این افراد را تامین کنیم.

ایوب اسداللهی گفت: در صورت تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری عملیات اجرایی ساخت شهرک اکباتانا از ۲ هفته آینده آغاز می‌شود.

او با اشاره به اینکه در استان همدان باید برای ۴۸ هزار و ۵۵۰ نفر مسکن تأمین کنیم، گفت: آنچه دولت در طرح مسکن ملی و برای خانه دار شدن مردم پیش‌بینی کرده در بخش نخست این است که زمین در اختیار متقاضیان قرار گیرد. در شهر همدان طی ۲۰ سال گذشته یک متر زمین تحصیل نشده؛ یعنی زمین دولتی که قابلیت مسکن داشته باشد، نداریم.

مدیرکل راه وشهرسازی استان همدان تصرح کرد: پارسال زمین ۶۸۰ هکتاری شورین از طرح نهضت ملی مسکن خارج شد.

اسداللهی تاکید کرد: در زمین هایی که برای امر مسکن مناسب بود، وارد مذاکره با مالکان شدیم به‌ طوریکه با بیش از ۸۱۵ نفر از مالکان مختلف جلساتی گذاشتیم و تاکنون از ۳۰۰۰ هکتار مذاکره شده ۱۴.۵ هکتار موافقت شده است.

او با اشاره به اینکه از هفت ماه پیش مطمئن شدیم زمین های شورین را نداریم و باید روی گزینه‌های دیگر برویم، گفت: با توجه به اینکه فرایند توافق با مالکان اراضی سخت شده بود، شهرک اکباتانا بهترین گزینه‌ای بود که از سال ۶۹ مطالعه شده بود.

مدیرکل راه وشهرسازی استان همدان با بیان اینکه ۱۱ بهمن‌ماه سال گذشته ساخت شهرک اکباتانا تصویب شد، افزود: بعد از تصویب در استان به شورای عالی شهرسازی و معماری ارسال شد که رفت و برگشتی داشت و چندین جلسه برگزار شد که در نهایت طی روز‌های گذشته شورای عالی اصلاحاتی را خواسته است.

اسداللهی گفت: در ۲۲ فروردین‌ماه امسال شورای عالی شهرسازی و معماری در نامه‌ای خواسته جمعیت‌پذیری و نقش و مأموریت این شهر را مجدد بررسی کنیم که به زودی جلسات برگزار خواهد شد و اصلاحات را انجام خواهیم داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.