کمبود ۳ هزار تخت بیمارستانی در مشهد

معاون مدیریت توسعه و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در مشهد حدود ۳ هزار تخت بستری کم داریم که نیازمند افزایش بیمارستان در این کلانشهر هستیم.

توسلی معاون مدیریت توسعه و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:  بنا داریم ۲ بیمارستان هزار تختخوابی یا همان «ابربیمارستان» را در مشهد راه‌اندازی کنیم.

او درباره مکان‌یابی این بیمارستان‌ها افزود: اکنون در حال مطالعه و بررسی هستیم، اما یکی از اماکن پیش‌بینی‌شده ما، شهرک زکریا در بولوار فکوری مشهد است و توضیحات تکمیلی را به محض تعیین‌تکلیف نهایی خواهیم گفت.

معاون مدیریت توسعه و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: اکنون یک بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی ویژه اعصاب و روان با پیشرفتی ۳۰درصدی در منطقه الهیه در حال احداث است. یک پروژه دیگر هم در مکان فعلی بیمارستان ابن‌سینا در نظر داریم که احتمالا بنای دومین بیمارستان هزار تختخوابی ما خواهد بود.

توسلی درباره اعتبار ساخت پروژه‌های بیمارستانی هم بیان کرد: اعتبار امسال ۴۰ میلیارد تومان بوده است، اما درحال رایزنی هستیم تا اعتبار را به ۱۵۰ میلیارد برسانیم تا همان پروژه اورژانس به پایان برسد.

او تصریح کرد: ساخت و تأمین هر تخت این بیمارستان برای دانشگاه ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه در بر خواهد داشت که به‌ازای هر بیمار، حدود ۱۰۰ مترمربع فضا پیش‌بینی شده است. بخش عمده اعتبارات ساخت بیمارستان برعهده وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مشهد است و اعتبارات دیگر از سوی سازمان برنامه و بودجه ارائه خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار