معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: تولید و عرضه بیشتر مسکن در جامعه، منجر به کاهش قیمت‌ها و ملایم شدن شیب صعودی افزایش قیمت مسکن می شود.

محمدعلی منصوری معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: طبق بررسی‌های انجام گرفته و بخشنامه‌های ابلاغی از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در سال ۱۴۰۱، قیمت مسکن طی دو مرحله و در هر مرحله ۱۷ درصد افزایش داشت که به منظور جبران بخشی از افزایش ها، نرخ تعدیل ابلاغی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در مبلغ قرارداد اعمال می‌شود.

او افزود: هنوز از طرف سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی در خصوص نرخ تعدیل مسکن در سه ماهه سوم و چهارم سال ۱۴۰۱ موردی ابلاغ نشده، اما مطالعات انجام گرفته این اداره کل، گویای افزایش قیمت تمام شده مسکن است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی ادامه داد: براساس مطالعات اولیه انجام گرفته توسط اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی به سبب جهش قیمتی در اقلام اساسی در سه ماهه سوم و چهارم سال گذشته، قیمت مسکن در استان در مدت مزبور حدود ۳۵ درصد افزایش داشته است که این افزایش هم مربوط به قیمت مسکن و هم مربوط به نرخ اجاره بها، می‌شود.

منصوری بیان کرد: دولت در تلاش است با دادن زمین رایگان، اعطای تسهیلات بانکی، یارانه پروانه و خدمات نظام مهندسی در قالب نهضت ملی مسکن، در نهایت مردم خود سازنده مسکن باشند و دولت نظارت عالیه بر آن را انجام دهد.

او تصریح کرد: هم اینک طرح نهضت ملی مسکن در سه شهر مشهد، سبزوار و نیشابور و بخشی از سایت‌های شهر‌هایی نظیر قوچان، تربت حیدریه و گناباد با محدودیت تامین زمین دولتی مواجه است و واحد‌ها در قالب انبوه سازی ساخته می‌شود، اما در سایر شهر‌ها و سایت‌ها واگذاری زمین به صورت اجاره ۹۹ ساله به مردم به صورت قرعه کشی انجام و طرح نهضت ملی مسکن در قالب گروه ساخت اجرا می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی  تاکید کرد: در روش مزبور لازم است فرمانداران و سایر دستگاه‌های نظارتی برای ایجاد اطمینان بخشی از ساخت مسکن در این اراضی توسط متقاضیان، به کمک راه و شهرسازی و بنیاد مسکن بیایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.