شکستگی انگشت، TBI و کشیدگی شانه، از آسیب‌دیدگی‌های شایع حین پیاده‌روی با سگ‌ها است.

طبق تحقیقات زنان و بزرگسالانی که دارای سنین بالای ۶۵ سال هستند، نسبت به سایر گروه‌های جمعیتی بیشتر احتمال دارد که آسیب‌های جدی مانند شکستگی و TBI را در زمان پیاده روی با سگ‌ها تحمل کنند. 

ریج مکسسون نویسنده اول این مطالعه در دانشگاه جانز هاپکینز می‌گوید: طبق یک بررسی مالکیت حیوانات خانگی در سال‌های ۲۰۲۱-۲۰۲۲ تقریباً ۵۳ درصد از خانواده‌های ایالات متحده حداقل یک سگ دارند.

اگرچه پیاده روی با سگ یک فعالیت روزانه رایج برای بسیاری از بزرگسالان است، اما مطالعات بار آسیب آن را مشخص کرده اند، البته ما نیاز به اطلاعات جامع‌تر در مورد این نوع حوادث داریم.

محققان دانشکده پزشکی هاپکینز با استفاده از پایگاه داده سیستم نظارت الکترونیکی جراحات آمریکا، که توسط کمیسیون ایمنی محصولات مصرف کننده ایالات متحده اداره می‌شود، دریافتند که حدود ۴۲۲۶۵۹ نفر از بزرگسال برای آسیب‌ها و جراحت‌های ناشی از پیاده روی با سگ‌ها از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۲۰ در اتاق‌های اورژانس ایالات متحده به دنبال درمان بودند. 

تقریباً نیمی از بیماران، بزرگسالان ۴۰ تا ۶۴ ساله بودند و ۷۵ درصد از بیماران زن بودند. 

بیشتر صدمات به دلیل افتادن پس از کشیده شدن، در هم پیچیده شدن یا زمین خوردن توسط بند متصل به سگی که در حال راه رفتن بودند، رخ داده است. 

سه آسیب شایع در میان بزرگسالان به ترتیب شکستگی انگشت، TBI و کشیدگی شانه بودند.

در واقع TBI و شکستگی لگن دو آسیب شایع در میان بزرگسالان ۶۵ ساله و در سنین بالاتر بودند و TBI شناسایی‌شده در این مطالعه شامل ضربه‌های مغزی و آسیب‌های داخلی بدون ضربه مغزی بود که می‌تواند شامل کوفتگی مغز (کبودی بافت مغز)، هماتوم اپیدورال (خون‌ریزی در بالای غشای خارجی مغز) یا هماتوم ساب دورال (خون‌ریزی زیر غشای خارجی مغز) باشد.

شایان ذکر است زنانی که آسیب‌های مربوط به پیاده روی با سگ‌ها را داشتن، ۵۰ درصد بیشتر از مردان در معرض شکستگی بودند. 

در طول دوره مطالعه ۲۰ ساله، میزان برآورد سالانه صدمات ناشی از راه رفتن سگ وابسته به بند نگهدارنده سگ بیش از چهار برابر شد. 

محققان معتقدند که این روند ممکن است به دلیل افزایش همزمان نرخ مالکیت سگ و ترویج پیاده روی با سگ باشد.

این تیم امیدوار است که یافته‌های آن باعث افزایش آگاهی مردم در خصوص نگهداری از سگ شود.

آن‌ها همچنین موارد آسیب‌های ناشی از پیاده روی با سگ را در بین کودکان زیر ۱۸ سال مورد تجزیه و تحلیل قرار داده اند و این یافته‌ها در آینده نزدیک منتشر خواهند شد.

لازم به ذکر است، این مطالعه در Medicine & Science in Sports & Exercise منتشر شده است.

منبع: سایت مدیکال اکسپرس

برچسب ها: سگ ، آسیب های مغزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار