رئیس پلیس فتای گیلان از اجرای طرح عملیاتی در برخورد با رفتار‌های هنجارشکنانه در فضای مجازی این استان خبر داد.

سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر، رئیس پلیس فتای گیلان گفت: بر اساس مطالبات مکرر مردم به خصوص کاربران فضای مجازی و وظایف ذاتی پلیس فتا در فضای مجازی، با اشراف سایبری و اجرای طرح عملیاتی مختلف هرگونه فعالیت مجرمانه پیرامون اشاعه و ترویج فحشا و موارد سوء اخلاقی رصد می‌شود و برخورد با مرتکبان و مجرمان در دستور کار پلیس قرار دارد.

او افزود: در اجرای طرح برخورد با رفتار‌های هنجارشکنانه در فضای مجازی، یک هزار و ۲۹ صفحه مورد رصد عام قرار گرفت و بالغ بر ۴۵ فقره اقدام قضایی و عملیاتی شامل تذکر، احضار، حذف و مسدودسازی انجام شده است.

به گفته رئیس پلیس فتای استان گیلان، ترغیب به بی حجابی، تن نمایی، مدلینگ مبتذل، لایو‌های مستهجن غیر اخلاقی، پیکر تراشی، صیغه‌یابی و ... از مصادیق مجرمانه در خصوص اشاعه و ترویج فحشا در فضای مجازی هستند.

سرهنگ نقی‌مهر تصریح کرد: تیم‌های رصد پلیس فتا با هوشیاری و آمادگی کامل در حال پایش فضای مجازی بوده و با مجرمان سایبری که با انتشار محتوای مجرمانه قصد نا امن کردن جامعه و از بین بردن امنیت روانی شهروندان را داشته باشند، به صورت جدی برخورد خواهد کرد.

او از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه رفتار هنجارشکنانه و مجرمانه در فضای مجازی، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت سایبری اطلاع‌رسانی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.