رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از اجرای طرح عملیاتی در خصوص برخورد با رفتار‌های هنجارشکنانه در فضای مجازی بر اساس مطالبات مردمی و کاربران فضای مجازی خبر داد.

این مقام انتظامی بیان داشت فضای مجازی یکی از تاثیر گذارترین موضوعات بر رفتار طیف‌های مختلف جامعه الخصوص نوجوانان و جوانان است؛ و باتوجه به رفتار‌های هنجارشکنانه تعدادی از افراد سودجو در این فضا که اقدام به تولید محتوای هنجارشکنانه در خصوص اشاعه و ترویج فحشا در فضای مجازی نظیر ترغیب به بی حجابی، تن نمایی، مودلینگ، مبتذل، لایو‌های مستهجن و غیراخلاقی و... می‌نمایند.

او گفت: این پلیس با تشکیل کارگروه عملیاتی رصد با اهداف پیشگیرانه اقدام به شناسایی ۱۷۹ تارنمای مجرمانه که در این استان فعالیت مجرمانه داشته اند شناسایی نموده است و به مراجع قضایی معرفی گردیده اند و تعداد ۱۵ مورد تماس تلفنی جهت تذکر و ۳۱ مورد دعوت و اقدام به تذکر و حذف محتوای مجرمانه نموده است.

سرهنگ بهمنی رئیس پلیس فتا استان هرمزگان در خصوص روند شناسایی این صفحات ابتدا با تذکر تلفنی سپس دعوت و اقدام به تذکر جهت حذف محتوای مجرمانه گوش زد نموده و با توجه به تکرار مجدد احضار و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی می‌گردد.

رئیس پلیس فتای استان درپایان گفت: با توجه به اینکه برخورد با هنجارشکنان فضای مجازی مطالبه عموم خانواده‌ها می‌باشد لذا مطالبه گران عفاف و حجاب از پلیس بی جواب و بدون واکنش نمی‌مانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.