مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: ۹۶ میلیارد ریال سال گذشته جهت درمان بیماران خاص تحت پوشش در استان توسط این بیمه هزینه شده است.

محسن اسدبیگی به رسانه ها اعلام کرد: در کل کشور ۸۶ هزار و ۴۲۹ نفر تحت پوشش صندوق بیماران خاص قرار دارند که از این تعداد ۱۴ هزار و ۱۱۱ نفر مربوط به لرستان است و این استان رتبه اول کشور را در این بخش دارد.

وی تصریح کرد: تاکنون سه هزار و ۳۴ پرونده بیماران خاص در استان پذیرش، ۲ هزار و ۶۹۷ فقره آن رسیدگی، همچنین ۱۶ هزار و ۵۴۶ بیمار صعب‌العلاج نشان‌دار و از خدمات بیمه‌سلامت بهره‌مند شده است که در این راستا ۹۶ میلیارد ریال طی سال قبل برای بیماران خاص هزینه شد.

وی گفت: در مجموع هزار و ۸۲۴ نفر شامل ۱۴۱ بیمار تالاسمی، ۴۳۰ بیمار همودیالیز، ۲۲۴ بیمار پیوند، ۹۳۰ بیمار ام‌اس و ۹۹ بیمار هموفیلی از خدمات بیمه‌سلامت لرستان بهره‌مند هستند.

اسدبیگی با بیان اینکه بیش از یک میلیون و ۱۴۰ هزار نفر معادل ۶۲ درصد جمعیت لرستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند اظهار داشت: از این تعداد ۶۱۷ هزار و ۴۰۶ نفر تحت پوشش بیمه صندوق روستایی، ۲۹۰ هزار و ۲۰۷ نفر تحت پوشش‌ بیمه‌سلامت همگانی، ۱۲۹ هزار و ۹۹۴ نفر تحت پوشش صندوق کارکنان دولت، ۱۰۰ هزار و ۹۲۸ نفر تحت پوشش صندوق سایر اقشار و هزار و ۴۸۵ نفر تحت پوشش صندوق ایرانیان قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.