خلق آثار نمایشی و معرفی شخصیت‌های فرهنگی رویکرد محوری هفته فرهنگی اصفهان است.

علی عطریان رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اظهار کرد: با تشکیل اتاق فکر، یکی از پیشنهاد‌ها و ایده‌ها برای هفته فرهنگی اصفهان این بود که کار در یک مجموعه و بسته دیده شود و برنامه‌ای تحت عنوان افتتاحیه شکل بگیرد؛ از این رو به سمتی گام برداشتیم که اثر نمایشی خلق شود و همزمان شخصیت‌های مختلف معرفی و اطلاعات جانبی و تکمیلی برنامه‌ها و شخصیت‌ها به صورت چند رسانه‌ای به مردم اعلام شود.

او افزود: تنها سخنران رسمی این برنامه آقای شاه مرادی معاون فرهنگی شهردار اصفهان بود که در قالب نمایش انجام شد و صفر تا صد برنامه یک بسته کلی لحاظ شد که همه اتفاقات در آن گنجانده شده بود.

رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: ویژگی این کار همین خلاقیت و استفاده از پارامتر‌هایی مثل تئاتر طنز اصفهان، موسیقی عامیانه کوچه بازاری، معرفی شخصیت‌های ملی (از جمله علی اکبر معمار) و... در یک بسته تئاتری است که اثر بسیار دیدنی برای مردم بود.

عطریان بیان کرد: این اجرا علاوه بر دادن نمای کلی از برنامه‌های هفته فرهنگی، به واسطه استنادات اطلاعات عمومی مردم را درباره شخصیت‌ها افزایش می‌دهد.

به گفته او، توافق‌های فرهنگی و تفاهم نامه‌هایی بین اصفهان و سایر شهر‌ها از جمله شیراز، یزد، تهران، مشهد و مراوداتی با شهر‌های خواهرخوانده نیز وجود دارد که در امسال تقویت می‌شود، اکنون در تهران نیز تئاتر خندستان زاینده رود اجرا می‌شود و این یک مراوده بین اصفهان و تهران است و اینگونه اتفاقات در زمانبندی‌های مشخص در سایر شهر‌ها نیز برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
زنده باد اصفهان
زنده باد زاینده‌رود
زنده باد ایران